Εδώ και πάρα πολλά χρόνια η ασφαλιστική αγορά προσπαθούσε να πείσει την εκάστοτε κυβέρνηση για την αναγκαιότητα καταγραφής και εντοπισμού των ανασφάλιστων οχημάτων. Παρότι αποτελούσε (κι αποτελεί) «μάστιγα» για τον κλάδο, με σοβαρές κοινωνικές επιπτώσεις (και νομίζουμε ότι δεν χρειάζονται περαιτέρω εξηγήσεις γι’αυτό), οι έχοντες την ευθύνη των σχετικών ρυθμίσεων, απλώς κώφευαν. Γιατί; Ποιος ξέρει… Πιθανά μπορεί να έπαιζε το ρόλο του, το γεγονός ότι -όπως λέγεται στην αγορά- υπάρχει μεγάλος αριθμός ανασφάλιστων κρατικών οχημάτων…
Όσο κι αν ακούγεται παράδοξο, ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων δεν είναι γνωστός. Οι πηγές της ασφαλιστικής αγοράς εκτιμούν ότι σήμερα ένεκα και της κρίσης, μπορεί να κυμαίνονται μεταξύ 1.000.000 και 2.000.000.
Τώρα όμως που το υπουργείο Οικονομικών το πήρε απόφαση να τακτοποιήσει το θέμα (ανάγκη εσόδων βλέπετε) θα μάθουμε με ακρίβεια. Και είναι πράγματι εντυπωσιακό με το πόσο απλή κι εύκολη μέθοδο θα γίνει αυτό. Θα διασταυρωθούν οι βάσεις δεδομένων που έχουν καταγεγραμμένα τα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας και αυτές που τηρούνται από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις.
Υπολογίζεται ότι εντός του Μαρτίου οι κάτοχοι των ανασφάλιστων οχημάτων θα λάβουν «το μήνυμα» (λέγε με ειδοποιητήριο), καλούμενοι να καταβάλουν πρόστιμο 250 ευρώ και εφόσον σε διάστημα το αργότερο 20 ημερών δεν θα προσκομίζουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο θα τους επιβάλλεται νέο πρόστιμο, αυτή τη φορά 500 ευρώ.
Πολλοί είναι αυτοί που θα μιλήσουν και θα σχολιάσουν για την αυστηρότητα των προστίμων στο πλαίσιο της δύσκολης συγκυρίας κ.α. Όμως, μήπως θα έπρεπε σιγά σιγά σε τούτη τη χώρα να εγκαταλείπουμε την αντίληψη πως η έλλειψη πειθαρχίας στους κανόνες είναι μαγκιά; Μήπως;