Επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων παραχώρησης, κατασκευής και λειτουργίας των πέντε μεγάλων έργων, επανεξέταση του μοντέλου των ιδιωτικοποιήσεων όλων των διαγωνισμών που δεν έχουν συμβασιοποιηθεί, μείωση κόστους και δωρεάν «κοινωνικό διόδιο» προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.
Σε άτυπη συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους την Τρίτη, αναφέρθηκε στους πέντε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους (Ολυμπία Οδός, Ε65, Ιονία Οδός, Μαλιακός-Κλειδί και Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα), λέγοντας ότι θα υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση, αφού «το μοντέλο παραχώρησης είναι ένα μοντέλο αποτυχημένο, δεν υπάρχει μια γραμμή που να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον».
Ξεκαθάρισε, πάντως, πως τα μεγάλα οδικά έργα δεν θα σταματήσουν, καθώς στόχος της κυβέρνησης είναι η ολοκλήρωσή τους. «Οι υποδομές είναι ένας τομέας που θα βοηθήσει να βγούμε από την κρίση πιο γρήγορα» είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ωστόσο ότι προτεραιότητα θα έχει το κοινωνικό σύνολο. Πρόσθεσε ότι επαναδιαπραγμάτευση θα γίνει και στις συμβάσεις της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Χαρακτήρισε φαύλο κύκλο το σύστημα καθορισμού των διοδίων και εκτίμησε πως στον επόμενο μήνα που θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις, οι κατασκευαστές-παραχωρησιούχοι θα συμφωνήσουν στην ανάγκη αλλαγής των συμβάσεων καθώς και γι΄ αυτούς είναι αδιέξοδο το υφιστάμενο μοντέλο.
«Όσο ανεβαίνουν τα διόδια μειώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος και όσο μειώνεται ο φόρτος αυξάνονται τα διόδια» σημείωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι θα υπάρξουν συμφωνίες για ελεύθερη πρόσβαση σε κοινωνικά ασθενείς ομάδες.;