Τι είναι τελικά αυτά τα “μαύρα κουτιά” των αεροπλάνων, που ακούμε συχνά μετά από αεροπορικές τραγωδίες; Γιατί είναι τόσο πολύτιμα και πώς βοηθούν στην καταγραφή των λόγων που ένα αεροπλάνο παρουσίασε βλάβη κατά τη διάρκεια μιας πτήσης;
Το “μαύρο κουτί” αντέχει σε θερμοκρασίες 982 βαθμών Κελσίου για μία ώρα και υδροστατική πίεση σε βάθος 6.000 μέτρων. Σκοπός του είναι η καταγραφή των συνομιλιών των πιλότων και συγκεκριμένων δεδομένων που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια μιας αεροπορικής πτήσης.
Αποτελείται από δυο τμήματα, το CVR (Cockpit Voice Recorder) και το FDR (Flight Data Recorder). Από την άλλη, το FDR είναι μια ηλεκτρονική συσκευή σχεδιασμένη έτσι ώστε να καταγράφει και να αποθηκεύει πλήθος παραμέτρων σχετικών με την κατάσταση του αεροσκάφους και την πτήση.
Το «μαύρο κουτί» είναι μεταλλικό εξωτερικά και κρύβει διαφορετικά επίπεδα προστασίας και μόνωση. Στο εσωτερικό του υπάρχει ένα μαλακό πράσινο μαξιλάρι που έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει το πολύτιμο τσιπ.
Δείτε το σχετικό βίντεο: