Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή της νέας πορτοκαλί γραμμής του Μετρό, η λεγόμενη γραμμή 4, “Άλσος Βεΐκου-Γουδή”. Ήδη ο μετροπόντικας “Αθηνά”, το υπερσύγχρονο TBM που ξεκίνησε από τον σταθμό Κατεχάκη, έχει διανοίξει και επενδύσει σήραγγα μήκους περίπου 700 μέτρων, από τα 5,5 χιλιόμετρα που έχει μέχρι να φτάσει στο φρέαρ διακλάδωσης Ευαγγελισμού, αφού διασχίσει τους δήμους Ζωγράφου και Καισαριανής.
Χτες έγινε ξενάγηση στο σταθμό στη Κατεχάκη, όπου ξεκίνησε το έργο του ο μετροπόντικας ο οποίος να φθάσει στον σταθμό “Ευαγγελισμός” μέχρι τα μέσα του 2025, ενώ ο δίδυμος μετροπόντικας με την ονομασία “Νίκη”, έχει συναρμολογηθεί και αναμένεται να ξεκινήσει και αυτός εντός του Φεβρουαρίου από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι, και να καταλήξει στον “Ευαγγελισμό”.
Το ΤΒΜ δουλεύει όλο το 24ωρο με 2 βάρδιες 12 ωρών και διανοίγει 13 μέτρα έτοιμης σήραγγας ημερησίως με τον αριθμό αυτό να μπορεί να φτάνει -ανάλογα και με το υπέδαφος μπροστά του- ακόμη και τα 20 μέτρα.
Οι δυο καινούργιοι μετροπόντικες θα διανοίξουν συνολικά 12,8 χλμ. σήραγγας, με 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.
Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Αυτή την στιγμή, από τον ανάδοχο των πρόδρομων εργασιών, την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ και την Ελληνικό Μετρό, έχουν παραδοθεί εργοταξιακά προς την ανάδοχο κοινοπραξία του κύριου έργου, ‘Αβαξ – Ghella SpA – Alstrom Transport S.A, πέντε από τους δεκαπέντε σταθμούς της γραμμής 4. Πρόκειται για τους σταθμούς Κολωνάκι, Ακαδημία, Δικαστήρια, Γαλάτσι, Ελικώνος.
Η Γραμμή 4 “Άλσος Βεΐκου – Γουδή” του Μετρό έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας, με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).
Αναμένεται, επίσης, να αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό (κυρίως ο σταθμός του Συντάγματος) από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού.
Επίσης, διευκολύνεται η πρόσβαση των πολιτών σε πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις, όπως τα δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.λπ. Συνολικά εκτιμάται ότι με τη Γραμμή 4 του Μετρό θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με Ι.Χ. αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.
ΠΗΓΗ: capital.gr