Με μία μικρή αναζωπύρωση, που εκδηλώθηκε χθες βράδυ αλλά τέθηκε γρήγορα υπό έλεγχο, συνεχίζονται και σήμερα για πέμπτη ημέρα οι ρίψεις νερού στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Euroferry Olympia».
Το «Euroferry Olympia» βρίσκεται στη θαλάσσια περιοχή Κασσιόπη βόρεια της Κέρκυρας, ενώ εντός της ημέρας στο εσωτερικό του πλοίου θα επαναληφθούν οι επιχειρήσεις έρευνας από άνδρες της ΕΜΑΚ και εξειδικευμένα στελέχη της oλλανδικής εταιρείας Smit Salvage και της ελληνικής Μegatugs salvage towage, για τον εντοπισμό των 10 αγνοουμένων.
Η επιχείρηση για τον εντοπισμό των αγνοουμένων σταμάτησε χθες, αργά το απόγευμα, ενώ στο εσωτερικό του πλοίου εξακουλουθούν να υπάρχουν μικρές εστίες φωτιάς, πυκνοί καπνοί και υψηλές θερμοκρασίες.
Σε δύο από τα καταστρώματα του πλοίου, όπου επιχειρούν με οξυγόνο και ειδικές στολές άνδρες της ΕΜΑΚ, το διοξείδιο του άνθρακα ξεπερνά τα 500 Ppm (μονάδα μέτρησης διοξειδίου). Μάλιστα, η κάθε επιχείρηση που γίνεται δεν μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 30 λεπτά ενώ η ορατότητα είναι πολύ περιορισμένη.
Το πλοίο, λόγω των καιρικών συνθηκών που μεταβάλλονται στη θαλάσσια περιοχή, δεν αποκλείεται να μετακινηθεί εκ νέου σε ασφαλές σημείο, ενώ μόνο όταν σβήσουν εντελώς οι εστίες φωτιάς και καθαρίσει καλύτερα ο αέρας στο εσωτερικό του θα οδηγηθεί σε εμπορικό λιμάνι, προκειμένου να διερευνηθεί εξονυχιστικά από τους πραγματογνώμονες.
Στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα το πλοίο υπάρχουν δύο πλωτά του Λιμενικού, τέσσερα ρυμουλκά και ένα πυροσβεστικό πλοιάριο.
Η πυρκαγιά στο πλοίο «Euroferry Olympia» εκδηλώθηκε στο τρίτο κατάστρωμα τα ξημερώματα της Παρασκευής 18 Φεβρουαρίου στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Ερεικούσας κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου του από Ηγουμενίτσα προς Πρίντεζι.
Οι διασωθέντες ανέρχονται σε 280 άτομα, επιβάτες και πλήρωμα, 10 άτομα φέρονται να αγνοούνται, ενώ εντοπίστηκε νεκρός ένας 58χρονος οδηγός.
Σημαντική μαρτυρία διασωθέντα
O οδηγός ενός φορτηγού, που ταξίδευε στο μοιραίο δρομολόγιο του «Euroferry Olympia», στο οποίο εκδηλώθηκε η φονική φωτιά την Παρασκευή τα ξημερώματα, μίλησε το πρωί στον ANT1 και στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα.
Ο οδηγός του φορτηγού ανέφερε αναλυτικές πληροφορίες για το που και πως ακριβώς βρισκόταν σταθμευμένο το φορτηγό του Νίκου Μπεκιάρη ή «Νίκου του επαγγελματία» όπως αποκαλούσαν οι άνθρωποι της πιάτσας των μεταφορών, τον έναν από τους δύο Έλληνες οδηγούς φορτηγού που αγνοείται για πέμπτη ημέρα.
Σημείωσε πως ο αγνοούμενος οδηγός είχε μείνει στο αυτοκίνητο του στο γκαράζ, στην διάρκεια του ταξιδιού, σημειώνοντας πως «εγώ ήμουν στην καμπίνα γι’ αυτό και μιλάμε τώρα».
Όπως είπε στον Γιώργο Παπαδάκη, δίνοντας ακριβή σημεία βάσει και εικόνων που προβάλλονταν την στιγμή εκείνη στον «αέρα» της εκπομπής», ο Νίκος Μπεκιάρης είχε σταθμεύσει σχεδόν δίπλα στο δικό του φορτηγό, στο δεύτερο γκαράζ, στο κεντρικό γκαράζ του πλοίου.
Ο οδηγός προσέθεσε ότι «η δεξιά του πόρτα (σημ: του φορτηγού του αγνοούμενου), η πόρτα του συνοδηγού, δεν ανοίγει για κανέναν λόγο, είναι κολλημένο στα σίδερα του πλοίου, είναι με την όπισθεν βαλμένο το φορτηγό μέσα στο πλοίο, δεν είναι με την μούρη βαλμένο το αυτοκίνητο».
Σχετικά με το εάν θα μπορούσε να αντιδράσει και να διασωθεί ο οδηγός, εάν αντιλαμβανόταν την φωτιά νωρίς, ανέφερε πως «για να φύγει από το αμάξι του, έπρεπε να σπάσει το παρμπρίζ και να περπατήσει πάνω στις οροφές των αυτοκινήτων», καθώς τα αυτοκίνητα ήταν σταθμευμένα το ένα κολλητά στο άλλο, στο γκαράζ του πλοίου.
Μάλιστα, όπως με παράπονο και στενοχώρια ανέφερε στον τηλεοπτικό αέρα, προσπαθεί επί τρεις ημέρες να βρει άκρη σε κάποια υπηρεσία για να μεταφέρει αυτές τις πληροφορίες, που ίσως βοηθήσουν στην έρευνα για τον αγνοούμενο, αλλά όπως είπε «πουθενά δεν σηκώνουν τα τηλέφωνα».
Φίλος αγνοουμένων: «Κινητή νεκροφόρα στην θάλασσα, χωρίς κανέναν έλεγχο»
Ο Άγγελος Μικρούλης, οδηγός φορτηγού και φίλος των δύο αγνοούμενων Ελλήνων οδηγών που αγνοούνται για πέμπτη ημέρα, μετά από την φωτιά που ξέσπασε στο πλοίο «Euroferry Olympia» την Παρασκευή, μίλησε το πρωί στον ΑΝΤ1 και στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα».
«Ο Νίκος ο επαγγελματίας, γιατί έτσι και τον ξέρει όλη η πιάτσα των μεταφορών, κανένας δεν τον ξέρει ως Νίκο Μπεκιάρα, αλλά και ο Κώστας ο Γεροντιδάκης, τον γιό του τον ξέρω από 1 έτους, είναι “αδέλφια μου”, δεν είναι απλώς φίλοι μου», είπε ο κ. Μικρούλης
Όπως είπε, θα μπορούσαν τα στελέχη της ΕΜΑΚ που κάνουν έρευνα για τους αγνοούμενους να κάνουν την αντίθετη διαδρομή από εκείνη που ακολούθησε ο Λευκορώσος οδηγός που βγήκε ζωντανός από το πλοίο την Κυριακή, σημειώνοντας πως «στα γκαράζ έχει κάτι σκαλιά, ανθρωποθυρίδες, που χρησιμοποιούν οι ναυτικοί για να μην πηγαίνουν ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Από εκεί που βγήκε ο Λευκορώσος, μπορούσαν αντίθετα να πάνε για έρευνα. Είναι “υπόγειο” το γκαράζ, είναι μέσα στην θάλασσα. Αυτά τα γκαράζ σφραγίζονται».
Συμπλήρωσε πως «είναι κινητή νεκροφόρα στην θάλασσα αυτά τα καράβια. Ο καθρέφτης μου είναι 30 πόντους, μου λένε “κλείσε τον καθρέφτη αφού παρκάρεις” και φέρνουν κολλητά το άλλο αυτοκίνητο. Αν δεν βγω εκείνη την στιγμή, εγκλωβίστηκα μέσα στο αυτοκίνητο», ενώ όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «Όταν έχει καιρό, κοπανάει το ένα αυτοκίνητο με το άλλο»
«Εγώ κοιμόμουν στο αυτοκίνητο, γιατί πώς να πας επάνω; Πας να ακουμπήσεις στην καρέκλα και βρίσκεις τόση μάκα στην καρέκλα. Το καλοκαίρι δεν σου δίνουν την καμπίνα ακόμη και αν την έχεις πληρώσει, γιατί την πουλάνε στον τουρίστα. Στην Ηγουμενίτσα πούλησαν την καμπίνα, παρότι την είχαμε πληρώσει μαζί με άλλους δύο οδηγούς. Μας ξύπνησαν μέσα στην νύχτα. Με έβαλαν να κοιμηθώ στο κρεβάτι του κρατητηρίου, που όμως δεν άνοιγε η πόρτα από μέσα και εγκλωβίστηκα εκεί!», ανέφερε σχετικά με τις συνθήκες στο πλοίο.
Σύμφωνα με τον κ. Μικρούλη, «δεν έλεγχε κανένας τίποτα. Στα γκαράζ, οι πόρτες απ’ έξω είναι κλειστές, από μέσα όμως ανοίγουν με κουμπί. Λέγαμε στο πλήρωμα θέλω να πάω να δω αν λειτουργεί το ψυγείο γιατί μεταφέρω ψάρια. Μας μάζευαν και μας κατέβαζε 1 ναυτικός 30 οδηγούς. Φτάναμε με το ασανσέρ στο 3ο κατάστρωμα, κατέβαζε εκεί όσους ήθελαν και έλεγε “ανεβείτε μετά επάνω”. Πήγαινε στο 4ο και έλεγε το ίδιο».
«Όταν εκδηλώθηκε η φωτιά, θα μπορούσαν να ανοίξουν οι οδηγοί μέσα από τα γκαράζ και να βγουν. Εκτός εάν τις είχαν μπλοκάρει από την γέφυρα τις πόρτες, για να μην μπει οξυγόνο μέσα και φουντώσει την φωτιά».
Το σχέδιο της ΕΜΑΚ
Οι διασώστες έχουν καταφέρει να φτάσουν στο δεύτερο γκαράζ του πλοίου, ωστόσο τα εμπόδια είναι πολλά.
Στο πλοίο υπάρχουν 12 πυροσβέστες της ΕΜΑΚ που ψάχνουν για τους 10 αγνοούμενους, αλλά δεν έχουν φτάσει σε όλα τα σημεία του.
Το αρνητικό στην προσπάθεια που γίνεται είναι το γεγονός ότι δεν είναι όλοι οι χώροι του πλοίου προσβάσιμοι και δεν έχουν καταφέρει οι πυροσβέστες να φτάσουν σε όλα τα deck.
Και αυτό γιατί οι συνθήκες είναι τέτοιες που υπάρχουν deck τα οποία δεν μπορούν να τα πλησιάσουν. Οι νταλίκες μέσα στο πλοίο είναι με τέτοιο τρόπο σταθμευμένες, λένε οι πυροσβέστες, που εφάπτεται η μία δίπλα στην άλλη με συνέπεια να μην μπορούν να κάνουν τον έλεγχο τον οποίο θέλουν σε αυτές.
Μια λύση είναι να ρυμουλκηθεί το πλοίο στο λιμάνι, δηλαδή να έρθει σε επαφή με τη στεριά, να άνοιγε η μπουκαπόρτα, να έβγαζαν τις νταλίκες σιγά σιγά για να μπορέσουν έτσι να κάνουν καλύτερα τον έλεγχο.
Το συγκεκριμένο εγχείρημα σε αυτή τη φάση φαντάζει πολύ δύσκολο, διότι το πλοίο βγάζει τοξικό καπνό και δεν είναι ασφαλές να πλησιάσει στον αστικό ιστό.
Όσο κυλούν, πάντως, οι ώρες ο καπνός πέφτει και η κατάσταση γίνεται πιο διαχειρίσιμη. Το συγκεκριμένο σχέδιο αναμένεται να εφαρμοστεί τα επόμενα 24ωρα, αλλά πρόκειται για μια επιχείρηση που θα πάρει πολλές ημέρες.