Κορυφώνεται η αγωνία για τους πέντε αγνοούμενους του τουριστικού υποβρυχίου “Titan” το οποίο καταδύθηκε για να φτάσει στο ναυάγιο του Τιτανικού. Yποθαλάσσιοι ήχοι που ακούστηκαν κατά τη διάρκεια της έρευνας στα βάθη του Ατλαντικού ωκεανού – γέννησαν ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί οι πέντε εγκλωβισμένοι. Οι ήχοι προήρθαν από την περιοχή όπου ερευνούν τα σωστικά συνεργεία, ωστόσο -ακόμα και αν το βαθυσκάφος εντοπιστεί- η ανάσυρσή του από τα 4.000 μέτρα μοιάζει αδύνατη. Αντίπαλος ο χρόνος που κυλάει αντίστροφα καθώς η επάρκεια σε οξυγόνο τελειώνει σε λίγες ώρες.
Ο Αμερικανός ερευνητής ωκεανογράφος του Πανεπιστημίου του Σαν Ντιέγκο, Jules Jaffe, λέει ότι είναι “πρακτικά αδύνατο” να βρεθεί το υποβρύχιο OceanGate “σε ένα διαλυμένο ναυάγιο”, μέσα στις επόμενες 36 ώρες. Ο Jaffe ήταν μέλος της ομάδας που βρήκε το ναυάγιο του Τιτανικού το 1985.
Είναι δύσκολο να καθοριστεί εάν πρόκειται για λευκούς ήχους (ήχοι της θάλασσας) ή για ήχους που προκαλεί το πλήρωμα του υποβρυχίου. Θετικό είναι το γεγονός ότι οι συγκεκριμένοι ήχοι που κατέγραψε αεροσκάφος της καναδικής πολεμικής αεροπορίας είχαν ένα συγκεκριμένο χρονικό μοτίβο, ανά 30 λεπτά.
Επίσης, θεωρείται πιθανό οι ήχοι αυτοί να προέρχονται από χτύπημα αντικειμένου πάνω σε τιτάνιο, από το οποίο είναι κατασκευασμένο το βαθυσκάφος. Άλλωστε, εάν οι ειδικοί δεν θεωρούσαν ότι έχουν βρει κάτι διαφορετικό από ήχους του ωκεανού, είναι πιθανό να μην είχαν κάνει κάποια ανακοίνωση. Σύμφωνα με τον Αμερικανό ωκεανογράφο Ντέιβιντ Γκάλο, οι ήχοι αυτοί μπορεί να προέρχονται από τον πολύ κάλο φίλο του κι έμπειρο εξερευνητή Paul-Henri Nargeolet.
“Ο πολύ καλός μου φίλος και συνάδελφος είναι σε αυτό το υποβρύχιο. Ξέρει τι κάνει και ίσως σκέφθηκε ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να τους εντοπίσουν” τόνισε ο Ντέιβιντ Γκάλο.
Κι ενώ το διαθέσιμο οξυγόνο στο τουριστικό υποβρύχιο μειώνεται ώρα με την ώρα, η μάχη της αναζήτησής του ενισχύεται με το ρομποτικό βαθυσκάφος που στέλνει η Γαλλία στην περιοχή του βόρειο Ατλαντικού.
Έξι αμερικανικά αεροσκάφη συμμετέχουν στις έρευνες οι οποίες εκτείνονται σε μία περιοχή 7.600 τετραγωνικών μιλίων, μεγαλύτερη από την αμερικανική Πολιτεία του Κονέκτικατ.
Σύμφωνα με τους New York Times, αμφιβολίες για την προδιαγραφές ασφάλειας του Τιτάνα είχαν διατυπωθεί από το 2018 με στελέχη του κλάδου των υποβρυχίων σκαφών να προειδοποιούν για πιθανά καταστροφικά προβλήματα ε την ανάπτυξη του υποβρύχιου σκάφους και την προγραμματισμένη αποστολή του να περιηγηθεί στα συντρίμμια του Τιτανικού.
Την ίδια ώρα κορυφώνεται η αγωνία των οικογενειών και φίλων των πέντε επιβαινόντων. Εκτός από τον Γάλλο ερευνητή Paul-Henri Nargeolet, που είχε συμμετάσχει σε περισσότερες από 35 καταδύσεις στο ναυάγιο του Τιτανικού, στο βαθυσκάφος επέβαιναν ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ιδιοκτήτριας εταιρείας Οcean Gate, Στόκτον Ρας, ο επιχειρηματίας Σαζάντα Νταούντ και ο 19χρονος γιος του και ο δισεκατομμυριούχος εξερευνητής Χάμις Χάρντινγκ.
Eιδικοί πάντως εκτιμούν ότι εάν το υποβρύχιο εντοπιστεί στον βυθό του ωκεανού ή αν έχει ακινητοποιηθεί από ατύχημα πάνω στο ναυάγιο του Τιτανικού, η ανέλκυσή του από βάθος τεσσάρων χιλιομέτρων θα είναι εξαιρετικά δύσκολη.
Με καθυστέρηση οκτώ ωρών η ενημέρωση
Η ηλεκτρονική έκδοση της Daily Mail ανέφερε ότι η εταιρεία OceanGate στην οποία ανήκει το υποβρύχιο που αναζητείται στον Ατλαντικό χρειάστηκε οκτώ ώρες για να δηλώσει την εξαφάνιση του στην Ακτοφυλακή αφότου έχασε επαφή μαζί του.
Κατά το δημοσίευμα: «Το υποβρύχιο Titan της εταιρείας βυθίστηκε στις 8 το πρωί της Κυριακής περίπου 400 μίλια νοτιοανατολικά του Σεντ Τζονς, στη Νέα Γη. Στις 9.45 π.μ. – μία ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυση – έχασε την επαφή με το μητρικό του πλοίο, το Polar Prince. Όμως δεν αναφέρθηκε ότι αγνοείται στην αμερικανική ακτοφυλακή μέχρι τις 5.40 μ.μ., οκτώ ώρες αργότερα. Η ακτοφυλακή του Καναδά ειδοποιήθηκε ακόμη αργότερα, στις 9.13 μ.μ. το βράδυ της Κυριακής» με τους ειδικούς να λένε ότι το πλήρωμα έχει μόλις 1% πιθανότητες επιβίωσης.