Γράφει η Αλεξία Ζαραδούκα
Σε ηλικία 44ων ετών έχασε τη ζωή του ο αρχιμάγειρας του Facebook (πριν από εκεί είχε διατελέσει αρχιμάγειρας της Google), Josef Desimone έπειτα από τροχαίο ατύχημα με την μηχανή του. Ο Desimone ανακηρύχθηκε ως θρύλος στον χώρο της μαγειρικής όταν το 2008 που προσχώρησε στην εταιρεία του Facebook, μετέτρεψε με επιτυχία το μικρό και μοναδικό τότε καφέ της εταιρείας σε μια παγκόσμια αλυσίδα με εστιατόριά της.
Πριν από την μεγάλη του συνεργασία με το Facebook, ο Desimone είχε χαρακτηριστεί ως ένα από ʽʼΤα πρόσωπα και τις Φωνές της Googleʼʼ και όχι άδικα αφού κατά την διάρκεια της εργασίας του ως αρχιμάγειρας στις αλυσίδες εστιατορίων του ομίλου, μαζί με τους συνεργάτες του άλλαξε τα έως τότε δεδομένα στα εταιρικά γεύματα, μετατρέποντας τα τρόφιμα σε ισχυρό στοιχείο της εταιρικής κουλτούρας, καταφέρνοντας μάλιστα να τονώσει τις τοπικές αγορές κάθε περιοχής όπου βρίσκονταν εγκαταστάσεις της Google.
Χρησιμοποιώντας τοπικά βιολογικά υλικά διαμόρφωνε το μενού της ημέρας με επιρροές από διαφορετική κουλτούρα και περιοχή του πλανήτη ώστε να ικανοποιούνται οι προτιμήσεις των εργαζομένων όλων των εθνικοτήτων του ομίλου. Όπως ο ίδιος είχε δηλώσει σε συνέντευξή του το 2008,ʽʼΈχουμε ανθρώπους που εργάζονται στην Google από όλο τον κόσμο, και θέλουμε να φέρουμε ένα κομμάτι του πολιτισμού του καθενός εδώ. Δεν μπορούμε να φέρουμε τις οικογένειές τους. Mπορούμε όμως να φέρουμε το φαγητό από τη Νορβηγία ή την Ινδία ή τη Ρωσία. Θέλουμε να τους κάνουμε να αισθάνονται σαν στο σπίτι τους. ”
Ο Josef ήταν ιδιαιτέρως αγαπητός από το προσωπικό τόσο της Google όσο και του Facebook αφού το αποτέλεσμα της εργασίας του είχε καθημερινό αντίκτυπο σε χιλιάδες εργαζομένους. Έπειτα από το ατύχημα, ο Mark Zuckerberg δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook πως ο Josef Desimone ήταν θρύλος για την εταιρεία του Facebook, ενώ ο αριθμός των χρηστών που ανταποκρίθηκαν στην δήλωση αυτή εκφράζοντας την επιδοκιμασία τους, ξεπέρασε τις 191.000 άτομα.