Την Κυριακή 17 Μαρτίου 2019 οι πολυπληθείς φίλοι της Formula 1 σε όλο τον κόσμο, θα παρακολουθήσουν την εκκίνηση του νέου παγκόσμιου πρωταθλήματος.
Σχεδόν τέσσερις μήνες μετά την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος του 2018, στις 07:10 ώρα Ελλάδας ομάδες και οδηγοί θα βρίσκονται στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης για το πρώτο από τα 21 γκραν πρι του φετινού «μαραθωνίου», ο οποίος θα δοκιμάσει τις αντοχές των ανθρώπων και των μονοθεσίων τους.
Σε κάθε περίπτωση, το θέαμα στη Φόρμουλα Ένα για το 2019 αναμένεται να είναι περισσότερο από πέρυσι, καθώς τον Μάιο του 2018 ανακοινώθηκαν αλλαγές στους αεροδυναμικούς κανονισμούς ενόψει της νέας σεζόν, οι οποίες στοχεύουν στο να κάνουν ευκολότερες τις προσπεράσεις.
Οι τροποποιήσεις στα μονοθέσια βασίστηκαν σε έρευνα που είχε ως στόχο την εξεύρεση τρόπων, προκειμένου να γίνει πιο εύκολο για ένα αυτοκίνητο να ακολουθεί πολύ κοντά ένα άλλο. Μια σημαντική ανακάλυψη της έρευνας ήταν ότι οι εμπρός πτέρυγες του 2018 είχαν σημαντικό αντίκτυπο στην ικανότητα ενός μονοθεσίου να ακολουθεί ένα άλλο. Αυτές οι πτέρυγες κατεύθυναν τον αέρα γύρω από την εξωτερική πλευρά των εμπρός ελαστικών για βέλτιστη αεροδυναμική κάθετη δύναμη.
Αλλαγές έγιναν και στους κανονισμούς. Θα έχουμε αύξηση του ορίου καυσίμου κατά τη διάρκεια του αγώνα από τα 105 kg στα 110 kg. Παράλληλα, θα έχουμε αλλαγές στις αεροτομές των μονοθεσίων με τις εμπρός πτέρυγες να είναι πιο βαριές, κάτι που θα φέρει αύξηση του ορίου βάρους του μονοθεσίου κατά τρία κιλά από τα 740 στα 743.
Αλλαγές θα έχουμε και στη ζύγιση με το βάρος του οδηγού να υπολογίζεται πλέον ξεχωριστά από του μονοθεσίου. Το χαμηλότερο όριο βάρους ενός οδηγού είναι τα 80 κιλά, ενώ όσοι είναι κάτω από αυτό το όριο θα τοποθετείται ειδικό έρμα σε χώρο δίπλα στο κάθισμα. Μεγάλο βάρος θα δοθεί και πάλι στην ασφάλεια των οδηγών οι οποίο θα φορούν βιομετρικά γάντια, ώστε να αυξηθεί η ασφάλεια αλλά να διευκολυνθεί και τυχόν ανάγκη διάσωσης, ενώ τα αυξήθηκαν και οι προδιαγραφές στα κράνη.
Σημαντικές αλλά όχι ιδιαίτερα ουσιαστικές για τις ομάδες θα είναι οι αλλαγές στα ελαστικά. Οι ιθύνοντες της F1 σε συνδυασμό με εκείνους της Pirelli αποφάσισαν να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή των τηλεθεατών. Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους σε κάθε αγώνα τρεις γόμες (μαλακή, μεσαία και σκληρή), ενώ τα ονόματα που γνωρίζαμε μέχρι τώρα θα αντικατασταθούν με αριθμούς. Η “5” θα είναι η πιο μαλακή και η “1” η πιο σκληρή. Λευκό, κίτρινο και κόκκινο θα είναι τα χρώματα που θα συνοδεύσουν τα ελαστικά.
ΤΟ GRID TOY 2019
Mercedes: Λιούς Χάμιλτον, Βαλτέρι Μπότας
Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει και τα ασημένια βέλη φρόντισαν να το κάνουν πράξη. Για πέμπτη διαδοχική χρονιά η Mercedes διατήρησε τον τίτλο της στους κατασκευαστές και έτσι αποφάσισε να κρατήσει τόσο τον Παγκόσμιο πρωταθλητή, Λιούις Χάμιλτον, όσο και τον Βαλτέρι Μπότας.
Ferrari: Σεμπάστιαν Φέτελ, Σαρλ Λεκλέρκ
Η Ferrari προσπαθεί να βρει τον τρόπο να επιστρέψει ξανά στην κορυφή. Ο Φέτελ για πέμπτη χρονιά θα είναι ο πρώτος οδηγός της ομάδας κι εκείνος που αναμένεται να τραβήξει πάνω του όλη την προσοχή των ανθρώπων της σκουντερία. Δίπλα του θα είναι ο Σαρλ Λεκλέρκ ο οποίος θα αντικαταστήσει τον Κίμι Ράικονεν.
Red Bull: Μαξ Φερστάπεν, Πιερ Γκασλί
Δύο σημαντικές αλλαγές θα έχει η Red Bull την επόμενη σεζόν στη F1. Η πρώτη θα αφορά τον κινητήρα της ο οποίος θα είναι Honda και η δεύτερη πως δεν θα έχει στη σύνθεσή της τον Ντάνιελ Ρικιάρντο. Στη θέση του ήρθε ο Πιερ Γκασλί, ο οποίος θα συνθέσει το δίδυμο των “ταύρων” μαζί με τον Μαξ Φερστάπεν.
Renault: Νίκο Χούλκενμπργκ, Ντάνιελ Ρικιάρντο
Τον αναφέραμε λίγο παραπάνω και σίγουρα αποτελεί μια από τις μεταγραφές της σεζόν. Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο το 2019 θα οδηγήσει το μονοθέσιο της Renault και μαζί με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ θα προσπαθήσουν να οδηγήσουν σε ακόμα καλύτερη σεζόν από την περσινή η οποία ήταν η καλύτερη της από το 2016 όταν επέστρεψε στη F1.
Racing Point F1: Σέρχιο Πέρες, Λανς Στρολ
Ο Οκόν πήγε σε ρόλο δοκιμαστή στη Mercedes, αντίθετα με τον Πέρες που παρέμεινε στη θέση του. Συνοδοιπόρος του τη νέα χρονιά θα είναι ο Λανς Στρολ ο οποίος άφησε τη Williams στην οποία ήταν πέρσι για αγωνιστικούς και μη λόγους.
Haas: Κέβιν Μάγκνουσεν, Ρομέν Γκροζάν
Η Haas έκανε πέρσι την καλύτερη της σεζόν στη Formula 1 και έτσι αποφάσισε να κρατήσει και τους δύο οδηγούς στο δυναμικό της. Μάγκνουσεν και Γκροζάν θα είναι και φέτος οι δύο οδηγοί της Αμερικανικής ομάδας με τον Πιέτρο Φιτιπάλντι (εγγονό του θρυλικού Έμερσον Φιτιπάλντι) να αναλαμβάνει ρόλο δοκιμαστή.
McLaren: Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ, Λάντο Νόρις
Όλα άλλαξαν στη McLaren. Ο Φερνάντο Αλόνσο αποχαιρέτησε τη Formula 1 για να κυνηγήσει το όνειρο του τριπλ κράουν, ενώ παρελθόν αποτέλεσε και ο Βαντόορν. Στη θέση τους αποκτήθηκαν ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ από τη Renault και αναβαθμίστηκε ο Λάντο Νόρις που μέχρι πέρσι είχε ρόλο δοκιμαστή.
Sauber: Κίμι Ράικονεν, Αντόνιο Τζιοβινάτζι
Η μεταγραφή του Κίμι Ράικονεν στην Sauber ήταν από εκείνες που απασχόλησαν αρκετά όσους ασχολούνται με τη Formula 1. Ο Φινλανδός πιλότος δεν ξέρουμε εάν θα μπορέσει να διεκδικήσει νίκες με την Sauber, σίγουρα όμως η παραμονή του στη F1 είναι κάτι το θετικό. Δίπλα του θα έχει την ευκαιρία να μάθει πολλά ο Αντόνιο Τζιοβινάτζι που στα 25 του θα βρεθεί στο τιμόνι ενός μονοθεσίου F1.
Toro Rosso: Ντάνιλ Κβίατ, Αλεξάντερ Αλμπον
Ολοκαίνουριο θα είναι το δίδυμο των οδηγών της Toro Rosso. Ο Κβίατ μετά από μία σεζόν ως οδηγός εξέλιξης της Ferrari επιστρέφει και πάλι στην Toro Rosso και σίγουρα θέλει να πραγματοποιήσει μία καλύτερη σεζόν από την τελευταία του στη F1. Μαζί του θα είναι ο Ταϊλανδός, Αλεξάντερ Άλμπον ο οποίος στα 22 του θα κάνει το ντεμπούτο του στη F1.
Williams: Τζορτζ Ράσελ, Ρόμπερτ Κούμπιτσα
Η επιστροφή του Ρόμπερτ Κούμπιτσα είναι σίγουρα αυτή που ξεχωρίζει στη Williams. Ο Πολωνός στα 34 χρόνια του θα επιστρέψει ξανά στη F1 μετά από εννιά χρόνια και έτυχε θερμό καλωσόρισμα από όλους. Μαζί του θα είναι και ο Τζορτζ Ράσελ ο οποίος μετά από δύο χρόνια ως οδηγός εξέλιξης θα πάρει τη δική του ευκαιρία.