Οι περσινές μεγάλες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς οδήγησαν τους αεροδυναμιστές σε σχέδια όχι κομψά και γεμάτα σεξουαλικά υπονοούμενα ειδικά στο ρύγχος των μονοθεσίων.
Αυτή η εμφάνιση ενόχλησε σφόδρα τους επικεφαλής της FIA οι οποίοι φρόντισαν να θέσουν περιορισμούς όσον αφορά στο μήκος…του ρύγχους. Προφανώς αυτή η διαμόρφωση εξυπηρετεί στη μορφοποίηση/διαχωρισμό του αέρα, μη ξεχνάμε πως αυτό το σημείο του μονοθεσίου προηγείται και έρχεται πρώτο σε επαφή με την καθαρή ροή αέρα, άρα παίζει καθοριστικό ρόλο στη μορφοποίησή του και τον τρόπο που κατευθύνεται στο σώμα του μονοθεσίου.
Οι σχεδιαστές έμαθαν πολλά πέρυσι και δυσκολεύονται φέτος να απεμπολίσουν τα οφέλη που κέρδισαν σ’ αυτή την περιοχή. Έτσι παρότι οι περιορισμοί φέτος δεν επιτρέπουν ακραίους σχεδιασμούς οι αεροδυναμιστές εξάνλτησαν τα όρια (σ.σ: στα 50mm από το εμπρός σημείο του ρύγχους πρέπει να υπάρχει επιφάνεια τουλάχιστον 9000 τετραγωνικά χιλιοστά και στα 150mm απόσταση πρέπει να φτάνει τα 20000 τετραγωνικά χιλιοστά. Μένει να δούμε αν τέτοια σχέδια θα αποδειχτούν ανθεκτικά για τα crash test.Χτες το βράδυ στο Μεξικό ήταν προγραμματισμένη από καιρό η παρουσίαση των νέων χρωμάτων της Force India. Λίγες ώρες νωρίτερα σ’ ένα παιχνίδι στρεβλού ανταγωνισμού η Williams που έχει ως κεντρικό χορηγό εταιρεία ποτών όπως και η Force India έδωσε στη δημοσιότητα εικόνες από το νέο της μονοθέσιο.
Εκεί φαίνεται περίτρανα πως οι περιορισμοί των κανονισμών έχουν την επίδρασή τους στο σχήμα της νέας FW37 αλλά η βασική φιλοσοφία και σχεδίαση δεν έχουν αλλάξει.
Για να διευκολύνουν τη ροή του αέρα έχουν εδράσει το πάνω μπράτσο της εμπρός ανάρτησης όσο πιο ψηλά γίνεται. Μιλώντας σχετικά ο τεχνικός διευθυντής της Williams Πατ Σίμοντς τόνισε: «Στόχος μας με την FW37 είναι να βαδίσουμε στα χνάρια της FW36 και να διατηρηθούμε σε υψηλά επίπεδα απόδοσης. Βελτιώσαμε τα σημεία που νιώθαμε ότι χρειάζονταν. Σε άλλους τομείς νιώθαμε ότι είχαμε εξαντλήσει τα όρια με την FW36 οπότε τώρα ήραμε τους περιορισμούς με το νέο σχέδιο. Μπορέσαμε να αξιοποιήσουμε μέρος του έρματος για βελτίωση της απόδοσης χωρίς ν’ αυξήσουμε το βάρος. Για μας οι αλλαγές των κανονισμών στο εμπρός μέρος ήταν ένας πονοκέφαλος. Χρειάστηκε σκληρή δουλειά για να βρούμε τη λύση».
Στη Force India έδειξαν επίσης χτες το νέο ρύγχος που θα φέρει το μονοθέσιο του 2015. Εδώ το σχέδιο είναι πιο συμβατικό αλλά παρόμοιο. Αμφότερες οι ομάδες χρησιμοποιούν μονάδα ισχύος της Mercedes πράγμα που σημαίνει ότι έχουν τους ίδιους περιορισμούς σε όγκο στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Η Williams φτιάχνει το δικό της κιβώτιο σε αντίθεση με τη Force India που το προμηθεύεται από τη Mercedes.