Σε μία προσπάθεια να βοηθήσουν τους χρήστες τους να περιορίσουν τον χρόνο που ξοδεύουν σε καθημερινή βάση μπροστά στην οθόνη του κινητού τους και κυρίως μέσα στα social media, τόσο το Facebook όσο και το Instagram προχώρησαν στην ανακοίνωση νέων εργαλείων.
Με αυτά, ο χρήστης των δύο μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να ελέγχει τόσο τον χρόνο που ξοδεύει ημερησίως στα social, αλλά και να βλέπει τον εβδομαδιαίο μέσο όρο.
Για το σκοπό αυτό έχει δημιουργηθεί ένας μηχανισμός υπενθύμισης -κάτι σαν ξυπνητήρι- που ξεπηδά στην οθόνη σαν pop up μήνυμα για να ενημερώνει τον χρήστη ότι έχει ξεπεράσει τον χρόνο που ο ίδιος έχει ρυθμίσει ότι θέλει να περνά στα κοινωνικά δίκτυα.
Φυσικά αυτό δεν σταματά ή αποτρέπει κάποιον από το να συνεχίσει να τα χρησιμοποιεί, αλλά είναι ένα πρώτο βήμα. Φυσικά και ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει στο «αθόρυβο» αυτό το ξυπνητήρι ή -προς όφελος του- να ρυθμίσει στο αθόρυβο τις ειδοποιήσεις που σκάνε στο κινητό του κάθε φορά που κάτι καινούριο (συνέχεια, δηλαδή) “σκάει” στο timeline του.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση σχεδιάστηκε με τη βοήθεια τόσο τεχνικών του Facebook όσο και χρηστών σε μία προσπάθεια να ανακτηθεί από τους ανθρώπους ο έλεγχος του προσωπικού τους χρόνου.
Επίσης, στόχος είναι να γίνουν τα social media, μία πραγματικά ευχάριστη και εποικοδομητική εμπειρία για όλους.
Για να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτά τα νέα εργαλεία (σ.σ.: στους λογαριασμούς αρκετών χρηστών ίσως να μην έχουν ενεργοποιηθεί ακόμη τα συγκεκριμένα εργαλεία), ανοίξτε τη σελίδα ρυθμίσεων της κάθε εφαρμογής και επιλέξετε το πεδίο «Ο χρόνος σας στο Facebook» ή «Η δραστηριότητά σας».
Στην κορυφή της σελίδας θα υπάρχει μία ένδειξη του μέσου όρου του χρόνου που περάσατε στην εφαρμογή από τη συσκευή σας και δίπλα ένα κουμπί με τη δυνατότητα να ορίσετε μία ημερήσια υπενθύμιση που θα σας ειδοποιεί όταν έχετε ξεπεράσει τον προβλεπόμενο χρόνο σε κάποια από τις δύο εφαρμογές.
Όπως όλα δείχνουν, το Facebook, ως εταιρεία χρειάζεται μερικές καλές ειδήσεις στο ενεργητικό της μετά τα σκάνδαλα του τελευταίου διαστήματος και μετά την ζημία των 120 εκ. δολαρίων της προηγούμενης εβδομάδας.
Και εξυπακούεται ότι αυτές οι μικροαλλαγές και οι μικρορυθμίσεις δεν πρόκειται να καθησυχάσουν απολύτως τους φόβους και τα παράπονα που εδώ και χρόνια ακούγονται για την επίδραση του δικτύου στη λήψη αποφάσεων των χρηστών, ωστόσο, είναι ένα πρώτο βήμα για να διασφαλίσει οι επικεφαλής του δικτύου ένα ‘όσο το δυνατόν πιο ασφαλές περιβάλλον για τους χρήστες.
Ας σημειωθεί ότι σε αυτή την ανακοίνωση προχώρησε το Facebook, ύστερα από μία σχετικά πανομοιότυπη απόφαση της Google να συστήσει στους χρήστες ένα τέτοιο εργαλείο ελέγχου στα Android P. Επίσης, αντίστοιχα μέτρα έχει λάβει και η Apple, ανακοινώνοντας εργαλεία που θα μπλοκάρουν τα push notifications και δεν θα εμφανίζουν τις ειδοποιήσεις των social media για συγκεκριμένες ώρες μέσα στη μέρα.
Πηγή: Lifo.gr