Την απόφασή του για ακόμη πιο ενδελεχή και ποιοτικό έλεγχο των ψευδών ειδήσεων στην Ελλάδα μέσω της συνεργασίας του με την ανεξάρτητη αρχή ελέγχου AFP ανακοίνωσε πριν από λίγο το Facebook μέσω διαδικτυακής εκδήλωσης. Ως γνωστόν και μέχρι σήμερα, η πλατφόρμα συνεργαζόταν με τα Greek Hoaxes (από τον Μάρτιο του 2019), ενώ τώρα επεκτείνει την προσπάθεια αντιμετώπισης εξάπλωσης της παραπληροφόρησηςστο Facebook και το Instagram στην ελληνική γλώσσα, με τον πιστοποιημένο φορέα και μέσω του αμερόληπτου Διεθνούς Δικτύου Ελέγχου Γεγονότων.
Επίσης, σήμερα το Facebook ανακοίνωσε το ξεκίνημα μιας νέας εκπαιδευτικής διαφημιστικής καμπάνιας διάρκειας δύο εβδομάδων στην Ελλάδα, ώστε να αναδειχθεί ο τρόπος με τον οποίο οι επικεφαλής του συνεργάζονται με τους ελεγκτές γεγονότων (fact checkers) και πώς να εντοπίζουν τόσο οι ίδιοι όσο και οι χρήστες ψευδείς πληροφορίες στον χώρο του διαδικτύου.
Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα επαλήθευσης γεγονότων (fact-checking) του Facebook περιλαμβάνει περισσότερους από 80 συνεργάτες σε όλο τον κόσμο, που πραγματοποιούν έλεγχο περιεχομένου σε περισσότερες από 60 διαφορετικές γλώσσες. Οι συνεργάτες αυτοί παίζουν βασικό ρόλο στον εντοπισμό παραπληροφόρησης που καταφέρνει παρόλα αυτά να γίνει viral. Όταν ένας ελεγκτής γεγονότων αξιολογεί μια ιστορία ως ψευδή, το Facebook προσθέτει μια προειδοποιητική ετικέτα στο περιεχόμενο και μειώνει σημαντικά τη διανομή του. Επιπλέον, οι σελίδες και τα domain που επανειλημμένα αναρτούν ψευδείς ειδήσεις θα δουν και εκείνα τη διανομή τους να μειώνεται, ενώ η ικανότητά τους να διαφημίζονται και να παράγουν έσοδα θα αφαιρείται.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσουμε το AFP ως συνεργάτη ελέγχου γεγονότων(fact-checking) σε Ελλάδα και Κύπρο. Το AFP αποτελεί πολύτιμο συνεργάτη με έμπειρους δημοσιογράφους σε όλο τον κόσμο. Μαζί με τα Ellinika Hoaxes, το ζωτικό έργοτους θα μας βοηθήσει να συνεχίσουμε να μειώνουμε τη διάδοση της παραπληροφόρησης στην ελληνική γλώσσα στις πλατφόρμες μας», εξήγησε η Sophie Eyears.
Ας σημειωθεί ότι η στρατηγική αυτή έχει υπάρξει ιδιαίτερα σημαντική για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης που συνδέεται με ζητήματα υγείας.
Ενδεικτικά και όπως έγινε γνωστό από τους υπεύθυνους της εν λόγω ενημέρωσης από την έναρξη της πανδημίας, το Facebook έχει αφαιρέσει περισσότερα από 18 εκατομμύρια κείμενα περιεχομένου, επειδή αυτά παραβίασαν τους κανόνες του σχετικά με την παραπληροφόρηση γύρω από την COVID-19 και τα εμβόλια. Ετικέτες προειδοποίησης έχουν επίσης εφαρμοστεί σε περισσότερα από 167 εκατομμύρια κείμενα περιεχομένου. Αξίζει να σημειωθεί πως, όταν μια ετικέτα προειδοποίησης τοποθετείται σε μια ανάρτηση, το 95% των περιπτώσεων, οι χρήστες δεν “κλικάρουν” για να τη διαβάσουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή είναι η πρώτη από μία δέσμη κινήσεων που το δημοφιλέστερο Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης θέτει σε εφαρμογή μετά από σειρά γεγονότων που το οδήγησαν στην λήψη δραστικών αποφάσεων, στις περισσότερες χώρες με τις οποίες συνεργάζεται και φιλοξενούν τον ιστότοπό του.