Η κυβέρνηση τον τελευταίο καιρό καταγράφει υψηλές επιδόσεις στο να κλωτσάει την καρδάρα. Μόλις εμφανίζει τον Στουρνάρα στη ΝΕΤ και καταφέρνει να εμπνεύσει κάποια σιγουριά, μόλις καταθέτει στη Βουλή πακέτο για την αυτονόητη φορολόγηση της πολυτελούς διαβίωσης, τότε σκουντάει την καρδάρα και βγάζει εκτός τους σκαφάτους!
Και εκεί ακριβώς όλη η εικόνα ανατρέπεται. Ο Στουρνάρας χάνει την αξιοπιστία του, οι σκαφάτοι πανηγυρίζουν και κάνουν google search για να δουν αν τους βολεύει η τουρκική σημαία και ο μισθωτός φορολογούμενος χτυπάει το κεφάλι του στον τοίχο που αποτόλμησε να αγοράσει αυτοκίνητο 2000 κυβικών -με την διευκόλυνση του Καραμανλή- για να ανεβάζει τα πεθερικά στα κατσάβραχα. Τώρα, μετά την γκάφα της απόσυρσης των σκαφών, διέρρευσε η πληροφορία ότι το υπουργείο Ναυτιλίας θα βάλλει «ειδικό τέλος», αλλά η πολιτική ζημιά έγινε. Ο κόσμος κατάλαβε ότι οι σκαφάτοι απείλησαν να φύγουν για μαρίνες μακρινές ή σημαίες αλλοδαπές (το κεφάλαιο και τα πλεούμενα δεν έχουν πατρίδα), οπότε, έγιναν δύο βήματα πίσω για να γίνει στο μέλλον ένα βήμα μπροστά.
Θέλει δηλαδή λίγο μελέτη το όλο πράγμα. Δηλαδή, εκείνα τα ανεμόπτερα τι τα ήθελαν; Τα ανεμόπτερα είναι αθλητισμός, δεν είναι πολυτέλεια. Δηλαδή, γιατί δεν είναι πολυτέλεια το ποδήλατο του Γιωργάκη που είναι πιο ακριβό και από αυτοκίνητο;
Αν η φοροεπιδρομή δεν σταματήσει θα δείτε τις πισίνες να μετατρέπονται σε δεξαμενές πετρελαίου που θα «εμφιαλώνεται» σε πεντόλιτρα και θα πουλιέται στη δευτερογενή αγορά των commodities χρυσάφι! Θα είναι το μεγάλο new business μετά το «Αγοράζω χρυσό»…. Άλλωστε, αν η πολυτελής διαβίωση στην Ελλάδα κοστίζει 111,6 εκατ. Ευρώ, τότε σε λίγο θα μας πει ο κ. Στουρνάρας ότι ζούμε σε φορολογικό παράδεισο. Εκείνο πάντως που εγώ κατάλαβα είναι ότι με συμφέρει να έχω εξωτερική πισίνα 30 τετραγωνικών με ετήσιο φόρο στα 480 ευρώ, από το να πληρώνω τέλη κυκλοφορίας 660 ευρώ plus χαράτσι για ένα αυτοκίνητο 2000 κυβικών. Το δεύτερο που κατάλαβα είναι πως δεν πρόκειται για φόρο πολυτελούς διαβίωσης, αλλά για φόρο μιας πολυτελούς και αναποτελεσματικής διοίκησης που κομματικού πελατειακού κράτους…
ΥΓ: Πάντως, κύριε υπουργέ σας ευχαριστώ. Διαθέτω αυτοκίνητο 1985 κυβικών αγορασθέν τον Φεβρουάριο του 2004 (με αφορμή την έκτακτη ρευστότητα μιας αποζημίωσης). Σήμερα η αξία του είναι μηδενική, διότι κανείς δεν αγοράζει ένα τέτοιο αυτοκίνητο. ΟΚ, με εγκλωβίσατε. Όμως, όπου να ΄ναι κλείνω 10ετία, άρα βγαίνω από το φόρο πολυτελείας, που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο αποκτά συγκριτικό πλεονέκτημα και ίσως τιμή. Αν μπορέσω να το πουλήσω έστω και στο ένα δέκατο της τιμής αγοράς, θα πάρω τρία χιλιάρικα και θα φύγω για τη Βραζιλία…