Ενώ οι καταναλωτές έχουν αιχμαλωτιστεί από τις δυνατότητες της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης να δημιουργεί και να διασκεδάζει, οι προοδευτικοί ηγέτες των επιχειρήσεων εντόπισαν γρήγορα μια ευκαιρία να φέρουν επανάσταση στις διαδικασίες, να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και να αναπτυχθούν. Η κλίμακα και το εύρος αυτού του μετασχηματισμού επηρεάζει κάθε πτυχή των εργασιών των εταιρειών—από τα καταστήματα μέχρι τις αίθουσες συσκέψεών τους. Και η ραγδαία άνοδος αφήνει μεγάλη ευθύνη στα χέρια εκείνων που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Για να κατανοήσουμε πώς ανταποκρίνονται τα ανώτερα στελέχη της Ευρώπης σε αυτήν την πρόκληση, η IBM δημιούργησε μια νέα έκθεση.
Η έκθεση, βασισμένη σε απαντήσεις περισσότερων από 1.600 ανώτερων στελεχών της Ευρώπης, εξετάζει πώς η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης μεταμορφώνει τον ρόλο των ηγετών των εταιρειών καθώς επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν τις ευκαιρίες ενώ πλοηγούνται σε απειλές που αφορούν ένα εξελισσόμενο ρυθμιστικό και ηθικό τοπίο.
Μια νέα δύναμη που τροφοδοτεί την ανάπτυξη στην Ευρώπη
Η Ευρώπη φιλοξενεί επτά από τις 10 πιο καινοτόμες χώρες του κόσμου – μια θέση που η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει σε πολλούς τομείς. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη να βλέπουμε την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης στην κορυφή των προτεραιοτήτων των CEO για το 2024. Τα δεδομένα είναι αδιαμφισβήτητα. Το 82% των επιχειρηματιών που συμμετείχαν στην έρευνα έχουν ήδη αναπτύξει γενετική τεχνητή νοημοσύνη ή σκοπεύουν να το κάνουν τον επόμενο χρόνο.
Η πίεση για την υιοθέτηση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης φαίνεται να έρχεται από όλες τις κατευθύνσεις, με μεγαλύτερη προσδοκία μεταξύ των εργαζομένων, των μελών του διοικητικού συμβουλίου και των επενδυτών. Αυτή η αίσθηση του επείγοντος καθοδηγείται από την επιθυμία να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα με την αυτοματοποίηση των διαδικασιών ρουτίνας και την απελευθέρωση των εργαζομένων με στόχο να αναλάβουν εργασία υψηλότερης αξίας (45%), να βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη (43%) και να βελτιώσουν τις πωλήσεις (38%).
Εν τω μεταξύ, στην αίθουσα συνεδριάσεων, υπάρχει σχεδόν ομοφωνία. Το 95% των ερωτηθέντων συμφώνησε ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δύναμη να τους βοηθήσει να λάβουν καλύτερες αποφάσεις.
Ξεπερνώντας τα εμπόδια
Αυτός ο ενθουσιασμός, ωστόσο, μετριάζεται από ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια, το εξελισσόμενο ρυθμιστικό και ηθικό τοπίο και τις δεξιότητες.
Αυτό φάνηκε στα ευρήματά μας, τα οποία αποκάλυψαν ότι ενώ το 88% των ηγετών επιχειρήσεων που ερωτήθηκαν ήταν ενθουσιασμένοι με τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις τους, το 44% των ερωτηθέντων δεν ένιωθαν έτοιμοι να αναπτύξουν την τεχνολογία. Ωστόσο υπήρχαν ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο των δεδομένων, την ασφάλεια , και την ανεπαρκή ειδικευμένη εμπειρογνωμοσύνη που χαρακτηρίστηκαν ως βασικά εμπόδια στην υιοθεσία.
Η έκθεσή μας δείχνει ότι η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης μεταμορφώνει την έννοια της ηγεσίας—μακριά από την εστίαση στην ουσία και προς έναν προληπτικό ρόλο στη διαχείριση του κοινωνικού κόστους και οφέλους. Πράγματι, το 96% των ερωτηθέντων που έχουν εφαρμόσει τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη ή σχεδιάζουν να το αναπτύξουν, δήλωσαν ότι έχουν ήδη δεσμευτεί στη διαμόρφωση νέων πλαισίων ηθικής και διακυβέρνησης.
Επιπλέον, ενώ οι ρυθμιστικές αρχές σε όλη την Ευρώπη εργάζονται για την ταχεία ανάπτυξη πολιτικών πλαισίων τεχνητής νοημοσύνης, οι ηγέτες επιχειρήσεων αναλαμβάνουν την ευθύνη για βασικά ζητήματα ασφάλειας, αναφέροντας ζητήματα σχετικά με το απόρρητο και την επιτήρηση δεδομένων ως την πιο θεμελιώδη πρόκληση για την ”υπεύθυνη” τεχνητή νοημοσύνη.
Ωστόσο, για όλη αυτή τη θετικότητα, υπάρχουν ακόμη εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν. Στην έκθεσή μας, μόνο το 54% των ανώτερων στελεχών δήλωσε ότι ήταν ξεκάθαρο για το πώς οι κανονισμοί θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη χρήση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης από τις εταιρείες τους, υποδεικνύοντας την ανάγκη για συνεχή συνεργασία μεταξύ επιχειρήσεων, ενώσεων του κλάδου και υπευθύνων χάραξης πολιτικής.
Παρά την πολυπλοκότητα, είναι μια εξαιρετικά σημαντική ευκαιρία. Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη προβλέπεται να προσθέσει μεταξύ 2,7 τρισεκατομμυρίων και 4,4 τρισεκατομμυρίων δολαρίωνστην παγκόσμια οικονομία ετησίως. Η ηγεσία στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης περιέχει σαφείς συστάσεις για να βοηθήσει τους CEO της Ευρώπης και τους ανώτερους επιχειρηματικούς ηγέτες να πλοηγηθούν με επιτυχία σε αυτό το δυναμικό νέο τοπίο. Συμβάλλει στη σωστή διακυβέρνηση σε κάθε ενέργεια που αναλαμβάνεται για να εξασφαλίσουν το μερίδιό τους από τη γενναιοδωρία της τεχνητής νοημοσύνης.
4 βασικές αρχές για μια υπεύθυνη στρατηγική AI
-
- Δώστε προτεραιότητα στη δημιουργία αξίας : Κάθε επιχείρηση που θέλει να αξιοποιήσει στο έπακρο την τεχνητή νοημοσύνη θα πρέπει να συμμετέχει στην πλήρη ευκαιρία δημιουργίας αξίας των μοντέλων ιδρυμάτων αντί να αναθέτει σε τρίτους την ικανότητα, τη στρατηγική και τα δεδομένα της.
- Στοίχημα στην κοινότητα: Όπου κι αν πάει η τεχνητή νοημοσύνη στο μέλλον, ένα κλειστό μοντέλο δεν θα τα κυβερνά όλα. Ενσωματώνοντας ένα μείγμα από τα καλύτερα μοντέλα ανοιχτού κώδικα, ιδιωτικά και ιδιόκτητα μοντέλα, οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο την ανοιχτή κοινότητα πίσω από την επανάσταση.
- Βεβαιωθείτε ότι η τεχνητή νοημοσύνη σας μπορεί να εκτελείται παντού—αποτελεσματικά: Χτίζοντας με ανοιχτές, υβριδικές τεχνολογίες cloud, οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιστοποιήσουν το κόστος, την απόδοση και τον χαμένο χρόνο. Το μέλλον αυτών των τεχνολογιών εξαρτάται από ευέλικτες, οικονομικά αποδοτικές και ενεργειακά αποδοτικές επιλογές, και οι επιχειρήσεις που θα επιτύχουν θα είναι εκείνες που θα προετοιμαστούν για να ευδοκιμήσουν σε οποιοδήποτε περιβάλλον.
- Να είστε έτοιμοι για την αντιμετώπιση προκλήσεων: Η καλή τεχνητή νοημοσύνη διέπεται από κανόνες και για όσους ελπίζουν να ηγηθούν, η ενστάλαξη αυτής της αρχής σε ό,τι κάνουν θα βοηθήσει πολύ προς την ενίσχυση της θέσης τους.
Μια πλατφόρμα AI που έχει δημιουργηθεί για επιχειρήσεις
Γνωρίζουμε ότι οι επιχειρήσεις χρειάζονται ροές εργασιών τεχνητής νοημοσύνης με υπευθυνότητα και διαφάνεια. Έτσι, αναπτύξαμε το watsonx, μια πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης και δεδομένων που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τους πελάτες να κλιμακώνουν και να επιταχύνουν τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης με αξιόπιστα δεδομένα. Βασίζεται σε τρία στοιχεία: ένα στούντιο για την κατασκευή και την εκπαίδευση μοντέλων θεμελίων, ένα κατάστημα δεδομένων σχεδιασμένο ειδικά για τις ανάγκες της τεχνητής νοημοσύνης και μια εργαλειοθήκη διακυβέρνησης για την ασφαλή χρήση.
ΠΗΓΗ: brand-studio.fortune.com