Μια ακόμη εβδομάδα πέρασε με την Ελλάδα στις πρώτες θέσεις στις τιμές καυσίμων στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε η Κομισιόν, η χώρα μας έχει την 3η ακριβότερη αμόλυβδη στην Ευρώπη με 2,277€/λίτρο, πίσω μόνο από Φινλανδία και Δανία. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος βρίσκεται στα 2,01€/λίτρο, υπολείπεται δηλαδή κατά σχεδόν 28 λεπτά της τιμής στην Ελλάδα.
Βέβαια σε νομούς όπως της Αιτωλοακαρνανίας, Ευρυτανίας, Ηρακλείου, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Λασιθίου, Λευκάδας,Ρεθύμνης, Σάμου, Φωκίδας Δωδεκαννήσου, Κυκλάδων η μέση τιμή έχει ξεπεράσει τα 2,34€/λίτρο. Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι και το γεγονός ότι παρά την οριζόντια έκπτωση των 15 λεπτών στο πετρέλαιο κίνησης, η χώρα συνεχίζει να έχει την 8η ακριβότερη τιμή με 1,86€/λίτρο.
Αν η κυβέρνηση αποφάσιζε αύριο να αποσύρει την επιδότηση, τότε η Ελλάδα θα έκανε άλμα στην πρώτη 5αδα με τις ακριβότερες τιμές πετρελαίου κίνησης μαζί με 3 από τις τέσσερις σκανδιναβικές χώρες (Φινλανδία – Σουηδία – Δανία) και τη Γερμανία. Αποκλιμάκωση στον ορίζοντα δεν φαίνεται. Η απόφαση του ΟΠΕΚ για αύξηση της ημερήσιας παραγωγής κρίθηκε από τις αγορές ανεπαρκής και η τιμή του μαύρου χρυσού συνέχισε την ανιούσα.
Ούτως ή άλλως η ζήτηση αυξάνεται λόγω του θέρους τόσο σε ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη και θα αυξηθεί περισσότερο μόλις αρχίσει να ….λειτουργεί και η Κίνα που βγαίνει από τις καραντίνες.
Σε αυτό πλαίσιο, η ισχύουσα καυσίμων εκπνέει στις 10 Ιουνίου όταν και η πλατφόρμα του Fuel Pass κλείνει. Η επιδότηση θα συνεχιστεί πάντως αλλά με διαφορετική μορφή η οποία αναζητείται. Η επιλογή πάντως ενδεχομένως να έχει ορίζοντα μήνα ώστε να μπορεί να επαναξιολογείται και να είναι στοχευμένη στα πιο ευάλωτα νοικοκυριά. Οριζόντιες μειώσεις φόρων αποκλείονται αφού είναι και κοστοβόρες και αντιβαίνουν στις συστάσεις Κομισιόν και άλλων διεθνών οργανισμών για ενίσχυση των πιο αδύναμων.
Πηγή: skai.gr