Το “πράσινο φως” για τη κατασκευή του χερσαίου αγωγού φυσικού αερίου που θα συνδέσει το τερματικό LNG Διώρυγα Gas της Motor Oil με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου, έδωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, το ΥΠΕΝ όρισε τη διαδρομή και εγκατάσταση του χερσαίου αγωγού φυσικού αερίου υψηλής πίεσης του έργου «Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) στη θέση Σουσάκι του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας Αγ. Θεοδώρων Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας της εταιρείας ΔΙΩΡΥΓΑ GAS A.E.», στο τμήμα από την Παραλία στη θέση Σουσάκι μέχρι το Νέο Μετρητικό/Ρυθμιστικό Σταθμό για τη σύνδεση του νέου ΑΣΦΑ με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου στην Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Όπως επισημαίνεται, πριν την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών και λόγω του ότι ο αγωγός φυσικού αερίου υψηλής πίεσης διέρχεται εντός των εγκαταστάσεων του διυλιστηρίου της εταιρείας Motor Oil καθώς και της εγγύτητας της όδευσης του με τον αγωγό φυσικού αερίου υψηλής πίεσης της εταιρείας ΔΕΣΦΑ απαιτείται η εκπόνηση μελετών αλληλεπίδρασης του αγωγού της εταιρείας Διώρυγα Gas και των συγκεκριμένων εγκαταστάσεων, σε περίπτωση αστοχίας. Με τη δημοσίευση της απόφασης μπορεί να αρχίσει η εκτέλεση του έργου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.
Ο αγωγός υψηλής πίεσης θα κατασκευαστεί με δυνατότητα πρόσμιξης υδρογόνου έως και 100% για τη διοχέτευση του καυσίμου στο ΕΣΜΦΑ μέσω νέου μετρητικού σταθμού, καθώς και μια εγκατάσταση φόρτωσης βυτιοφόρων φορτηγών μεταφοράς ΥΦΑ.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει εξασφαλίσει περιβαλλοντικούς όρους και έχει ενταχθεί στις στρατηγικές επενδύσεις.
Να σημειωθεί ότι από την εταιρεία έχουν επικοινωνήσει πως μέχρι το τέλος του 2025 μπορεί να λειτουργήσει η Διώρυγα Gas, το FSRU της Motor Oil στην Κόρινθο, αν δοθεί από την κυβέρνηση η απαιτούμενη χρηματοδότηση.
Αν η χρηματοδότηση εγκριθεί για την ανάπτυξη της νέας πλωτής δεξαμενής υγροποιημένου φυσικού αερίου δυναμικότητας έως 210.000 m3 η Μotor Oil είχε δηλώσει έτοιμη για να προχωρήσει γρήγορα την υλοποίηση του έργου.
Ταυτότητα έργου
Το έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) που περιλαμβάνει Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Φυσικού Αερίου (Floating Storage Regasification Unit – FSRU) χωρητικότητας έως και 210.000 m3 ΥΦΑ και διασύνδεση αυτού με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.
To ΑΣΦΑ αποτελείται από:
– Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Φυσικού Αερίου (Floating Storage Regasification Unit – FSRU).
– Λιμενική εγκατάσταση ως έργο επί πασσάλων.
– Αγωγό φυσικού αερίου.
– Χερσαίες βοηθητικές εγκαταστάσεις, σε οικόπεδο πλησίον της λιμενικής εγκατάστασης.
– Χερσαίες βοηθητικές εγκαταστάσεις, σε οικόπεδο πλησίον του νέου Μετρητικού Σταθμού του ΔΕΣΦΑ Α.Ε.
– Ηλεκτρική διασύνδεση για την ηλεκτροδότηση του έργου από τον υφιστάμενο υποσταθμό Αγ. Θεοδώρων του ΑΔΜΗΕ.
Πηγή ypodomes.com