Θα δούμε το πετρέλαιο κίνησης να αγγίζει τα 2 ευρώ στα μεγάλα αστικά κέντρα, είναι η εκτίμηση του αντιπροέδρου του Συνδέσμου Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργου Ασμάτογλου, ο οποίος μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινή Παρέα» με την Κατερίνα Σερέτη και τον Διονύση Χατζημιχάλη σχετικά με την λήξη σήμερα του μέτρου της επιδότησης των 15 λεπτών στο πετρέλαιο κίνησης στην αντλία.
Ερωτηθείς αν γνωρίζει κατά πόσο υπάρχει ενδεχόμενο να επεκταθεί το συγκεκριμένο μέτρο ή κάποια άλλη σκέψη στο οικονομικό επιτελείο, ο κ. Ασμάτογλου σημείωσε ότι «ο υπουργός Οικονομικών το ξεκαθάρισε και είπε ότι δεν υπάρχει περίπτωση για ένα Fuel Pass 3, διότι ήδη υποχώρησαν οι τιμές κάτω από τα 2 ευρώ».
«Πριν από κάποιο διάστημα είχαμε μια τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη στα μεγάλα αστικά κέντρα στα 2,20 ευρώ. Άρα έχουμε μια υποχώρηση κάτω από τα δύο ευρώ αυτή την ώρα. Βρίσκεται αυτή την στιγμή στα μεγάλα αστικά κέντρα στο 1,90 ευρώ και στην υπόλοιπη Ελλάδα δεν ξεπερνά τα 2 ευρώ η μέση τιμή. Τώρα με τις αυξήσεις αυτές θα ξεπεράσει τα 2 ευρώ η μέση τιμή πανελλαδικά. Από κει και πέρα δεν σχεδιάζει κάτι το οικονομικό επιτελείο. Έχει εστιάσει την προσοχή του στην επιδότηση στο πετρέλαιο θέρμανσης που θα ξεκινήσει από τις 15 Οκτωβρίου και μετά και αυτό που λέμε εμείς είναι αυτό το 25λεπτο να κρατήσει σε βάθος χρόνου, γιατί η τσέπη του έλληνα καταναλωτή είναι αποδυναμωμένη και θα πάρει το πετρέλαιο σε μικρές ποσότητες» προσέθεσε ο κ. Ασμάτογλου. Όπως εξήγησε, πρέπει να δώσει η κυβέρνηση την ευκαιρία στον έλληνα καταναλωτή να αγοράσει τμηματικά πετρέλαιο θέρμανσης γιατί δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει μεγάλη ποσότητα από την αρχή της περιόδου.
Συγκεκριμένα όσο αφορά στα καύσιμα κίνησης, ανέφερε ότι τις τελευταίες ημέρες έχουν αυξηθεί οι τιμές, στην βενζίνη περίπου στα 5 λεπτά και στο πετρέλαιο στα 3 λεπτά, επομένως οι αυξήσεις όσο αφορά το ένα προϊόν με το άλλο δεν είναι ανάλογες και αυτό οφείλεται στο ότι δεν βασίζονται πλέον στις αυξομειώσεις των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου. «Βλέπουμε αντίστοιχα το αργό πετρέλαιο να υποχωρεί. Άρα εδώ έχουμε αυξήσεις όταν πράγματι υποχωρεί το αργό. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα και δεν πρέπει να βασιζόμαστε στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Η τιμή στο διυλισμένο προϊόν διαμορφώνεται από κέντρα του εξωτερικού, υπάρχει το χρηματιστήριο πετρελαίου όπως υπάρχει και η παράμετρος ισοτιμίας ευρώ-δολαρίου. Αυτή την στιγμή για να αγοράσεις 100 δολάρια δίνεις 104 ευρώ, ενώ κάποτε έδινες 85 ευρώ. Όπως επίσης είναι και η διαφορά και η ζήτηση. Πιστεύω ότι θα έχουμε αυξήσεις γιατί θα υπάρχει ζήτηση όσο αφορά το πετρέλαιο, είτε για την θέρμανση είτε εξαιτίας του περιορισμού χρήσης φυσικού αερίου και από τις βιομηχανίες που θα ζητήσουν και αυτές να χρησιμοποιήσουν πετρέλαιο» συμπλήρωσε ο κ. Ασμάτογλου.
Επιπλέον σημείωσε ότι «ενώ δεν έχει μεταβληθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του πετρελαίου, είναι κατά 40% λιγότερος από την βενζίνη, ήρθε να φτάσει στα ίδια επίπεδα της βενζίνης και αυτό οφείλεται σε πιέσεις που είχαν δημιουργηθεί από την αρχή του χρόνου πάνω στο πετρέλαιο το οποίο αυξήθηκε πάρα πολύ σε σχέση με την βενζίνη».
www.ertnews.gr
Πηγή: ertnews.gr