Απολύτως προσβάσιμος για Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) έγινε ο σταθμός του ηλεκτρικού και του μετρό στο Μοναστηράκι, με πρωτοβουλία του Υπερταμείου και των Συγκοινωνιών Αθηνών. Έχοντας ως στόχο την διευκόλυνση της καθημερινότητας των συμπολιτών μας, υλοποιήθηκε πιλοτικό έργο προσβασιμότητας στον συγκεκριμένο σταθμό, κάνοντας τον κόσμο λίγο πιο δίκαιο.
Πιο αναλυτικά στο μετρό υπάρχουν γραμμές τόσο για τα αναπηρικά αμαξίδια, όσο και γραμμές στα οποία τα άτομα τα οποία έχουν οπτική αναπηρία, μπορούν με το μπαστούνι τους, από την είσοδο του σταθμού, να προσεγγίσουν το ασανσέρ. Στο ασανσέρ πέρα από την ταμπέλα που γράφει τις διαδρομές, υπάρχει και ο κώδικας Braille για τα άτομα που έχουν οπτική αναπηρία.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, μίλησε για το «αυτονόητο» όπως είπε, εγχείρημα,. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως: «O στόχος των Συγκοινωνιών Αθηνών είναι να αποτελεί την πρώτη επιλογή για τις μετακινήσεις των συμπολιτών μας και των επισκεπτών του Λεκανοπεδίου.
Για να είμαστε η πρώτη επιλογή πρέπει να έχουμε και τις ανάλογες δυνατότητες. Υλοποιούμε λοιπόν το αυτονόητο, δηλαδή να μην έχουμε εμποδιζόμενη την πρόσβαση κανενός και πολύ περισσότερο των ατόμων με αναπηρία στα μέσα μας. Η σειρά παρεμβάσεων που γίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει την εξής ιδιαιτερότητα».
«Θα επεκταθεί σε όλο το μετρό»
Ο κ. Σπηλιόπουλος πρόσθεσε ότι: «Ενώ όλοι οι σταθμοί του μετρό, οι κλασικοί έχουν παρεμβάσεις που τους έχουμε προσβάσιμους, συνεργαστήκαμε με ανθρώπους που βιώνουν την αναπηρία ούτως ώστε, να έχουμε ένα quality control που λέμε και να ξέρουμε ότι αυτό που κάνουμε έχει και την απόδοση που χρειάζεται.
Δουλέψαμε μαζί τους με αρκετές ομάδες, focus group και είδαμε τα πιθανά σημεία προς βελτίωση. Αυτό λοιπόν, μας δίνει τη δυνατότητα να πάμε ένα βήμα παραπάνω την προσβασιμότητα και να είναι απόλυτη και μετά τη συνέχεια της Καλλιθέας. Αυτό θα επεκταθεί και σε όλη τη γραμμή του μετρό.
Σήμερα, περίπου 30 με 50 χιλιάδες συμπολίτες μας κάθε μέρα είναι άτομα με αναπηρία, που χρησιμοποιούν τα μέσα. Είναι πολύ περισσότεροι αυτοί οι οποίοι είναι εμποδιζόμενα και δεν είναι εμποδιζόμενα στο μετρό μόνο. Γιατί αντίστοιχα, παρεμβαίνουμε και στην και στα λεωφορεία, με το να υπάρχουν ράμπες για να μπορούν να μπουν, στις στάσεις με το να υπάρχουν ηχητικά μηνύματα, αλλά και να γνωρίζει και ο άνθρωπος την ώρα που θα έρθει το όχημα και αυτό είναι εξαιρετικά πιο σημαντικό για ένα άτομο με αναπηρία που η μετακίνησή του έχει πολύ περισσότερες ευαισθησίες από τους υπόλοιπους».