Την επικράτηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ επιβεβαίωσε και με τα επίσημα πρακτικά του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το πράσινο φως για την επικράτηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) έδωσε προ ολίγου το υπουργείο υποδομών και μεταφορών καθώς ο αρμόδιος υπυργός Χρήστος Σταϊκούρας υπέγραψε το πρακτικό για τις οικονομικές προσφορές.
Με την απόφαση αυτή ο διαγωνισμός μπαίνει στην τελική ευθεία προς τις υπογραφές εφόσον παρέλθει το δεκαήμερο προσφυγών που έχουν τα άλλα δύο ενδιαφερόμενα σχήματα που ήταν οι κοινοπραξία Mytilineos-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ-Egis-Meridiam.
Στη συνέχεια η σχετική σύμβαση θα οδεύσει προς το Ελεγκτικό Συνέδριο και εφόσον πάρει το τελικό ΟΚ θα πάει στη Βουλή για να κυρωθεί ως νόμος του κράτους και θα υπογραφεί.
Το έργο και τα διόδια
Το Χανιά-Ηράκλειο, που περιλαμβάνει και την προαίρεση Κίσσαμος-Χανιά, έχει κοστολογηθεί στο 1,8 δις. Ευρώ και για την κατασκευή του έχουν εξασφθαλισθεί πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ειδικότερα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καλείται να αναλάβει τη μελέτη και τη κατασκευή του έργου, που θα διαρκέσει τέσσερα έτη και στη συνέχεια θα ακολουθήσει μία 26ετης περίοδος λειτουργίας και συντήρησης του οδικού άξονα.
Επομένως, εφόσον η σύμβαση υπογραφεί εντός του 2024, τότε ο οδικός άξονας θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το 2028.
Το μήκος του οδικού άξονα είναι 157 χλμ και σε αυτό περιλαμβάνεται επίσης η κατασκευή:
– 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
– 26 σηράγγων
– 10,80 χλμ. νέων γεφυρών, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
– 20 νέων ανισόπεδων κόμβων και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Του Γεράσιμου Σεραφειμίδη από το mononews.gr