Πραγματοποιήθηκε σήμερα τηλεδιάσκεψη της Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής Φώφης Γεννηματά με τον Προέδρο του ΣΕΤΕ Γιάννη Ρέτσο, με αντικείμενο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Ελληνικός τουρισμός μέσα στην κρίση.
Στην συζήτηση συμμετείχε και ο Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ, Ηλίας Κικίλιας.
Μετά την τηλεδιάσκεψη η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η κρίση της πανδημίας πλήττει ιδιαίτερα τον Τουρισμό. Με επιπτώσεις στο σύνολο της Ελληνικής οικονομίας και μάλιστα σε βάθος χρόνου.
Χρειάζεται ένα ειδικό σχέδιο για τον ελληνικό τουρισμό, με αξιοποίηση του διεθνούς brand του και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητάς του.
Σχέδιο που συνδέεται με τους άλλους κλάδους της οικονομίας, που έχουν άμεση σχέση με τον Τουρισμό. (πχ την πρωτογενή παραγωγή, τρόφιμα, μεταφορές, κατασκευές κ.λ.π). Σχέδιο με άμεσα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων.
Κεντρικό ζήτημα είναι η ανάδειξη της Ελλάδας ως ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ και υγειονομικά, για τους ξένους επισκέπτες και μπορούμε. Οι δηλώσεις της κας Φον ντερ Λάιεν, που αποθαρρύνουν τον τουρισμό και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, είναι τουλάχιστον άστοχες. Αυτό που οφείλει να κάνει η Ε.Ε είναι να δημιουργήσει Κοινό Ευρωπαϊκό Πρωτόκολλο για ελεγχόμενες υγειονομικά μετακινήσεις.
Στο Ειδικό Σχέδιο προτείνουμε να περιληφθούν:
1. Μέτρα στήριξης των τουριστικών επιχειρήσεων και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας όπως:
Μηδενική προκαταβολή φόρου για το 2020 και αναστολή πληρωμής οφειλών.
Μείωση ΦΠΑ για δυο χρόνια στην εστίαση και στη διαμονή στο 6% και στις υπόλοιπες τουριστικές υπηρεσίες στο 13%.
Κατάργηση για δυο χρόνια του τέλους διανυκτέρευσης και του αυξημένου ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου.
Τόνωση της ρευστότητας για την επανεκκίνηση με κρατικές εγγυήσεις για δάνεια.
2. Επιδότηση μέρους του μισθού των εργαζομένων από το κράτος, ως κίνητρο για το άνοιγμα ξενοδοχείων. Με διατήρηση των θέσεων εργασίας.
Επίδομα ανεργίας για όλη τη χρονιά, χωρίς όρια ενσήμων, στους εργαζόμενους στα ξενοδοχεία που θα μείνουν κλειστά.
3. Ενοποίηση και μεγάλη διεύρυνση των προγραμμάτων Κοινωνικού Τουρισμού, για την στήριξη των μικρότερων τουριστικών επιχειρήσεων.
4. Στοχευμένη καμπάνια προβολής σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και τους φορείς του χώρου».