«Για τη Λάρισα θέλω να πω ότι ποτέ δεν επιχείρησα να μεμφθώ πρώην υπουργούς και πρώην βουλευτές. Άκουσα προσβλητικούς χαρακτηρισμούς», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Γιώργος Γεραπετρίτης.
Ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, αρμόδιος για τις μεταφορές, μιλώντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας στη Βουλή, ανέφερε στην ομιλία του, μεταξύ άλλων, ότι «διαφωνώ σε κάποια από τα όσα είπε ο κ. Σπίρτζης. Για το gsmr ότι πράγματι παραδόθηκε το 2019 όμως έπρεπε να γίνει πιστοποίηση και αξιολόγηση».
Μάλιστα, συμπλήρωσε ότι «για το etcs δεν είπε κανείς ότι υπάρχει μόνο σε δύο χώρες, αυτό που είπαμε ότι μόνο σε 2-3 χώρες υπάρχει στο 100%. Εμείς θα είμαστε η τέταρτη χώρα που θα προσθέσει το σύστημα σε όλο το δίκτυο. Δεν είναι η απόλυτη ασφάλεια, αλλά σίγουρα θα υπάρχει αναβάθμιση. Θα παραδοθεί το τέλος Σεπτεμβρίου. Όλα τα συστήματα θα είναι λειτουργούντα.
Παράδοση σημαίνει λειτουργία. Όταν αποδίδεις χρήματα σε έναν ανάδοχο δεν σημαίνει ότι το έργο ολοκληρώθηκε. Μόνο με το πρωτόκολλο παράδοσης παραλαβής γίνεται αυτό.
Για τη Λάρισα θέλω να πω ότι ποτέ δεν επιχείρησα να μεμφθώ πρώην υπουργούς και πρώην βουλευτές. Άκουσα προσβλητικούς χαρακτηρισμούς. Είπαν ότι ήρθα να παραπλανήσω. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε υφίσταται ένα τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης. Έπρεπε ο σταθμάρχης να κάνει αυτόματη χάραξη. Είναι τοπικό, ποτέ δεν μίλησαν για ένα καθολικό κέντρο τηλεδιοίκησης. Όταν θα καλυφθούν όλοι οι σταθμοί θα υπάρχει το υπερκέντρο. Αυτό στη Λάρισα κάνει την αυτόματη χάραξη.
Πρόκειται για ανοίκεια συμπεριφορά συνειδητής παραπλάνησης όταν πάνε στο τοπικό κέντρο και εμφανίζουν αυτό – το οποίο είναι σε οικοδομική κατάσταση – ενώ ακριβώς δίπλα είναι το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης, το οποίο λειτουργεί. Εγώ έκανα την αυτόματη χάραξη που δεν έγινε εκείνο το βράδυ. Όποτε θέλετε να πάμε μαζί να δούμε αν λειτουργεί ή όχι η τοπική τηλεδιοίκησης. Αν λειτουργεί θα πω μια συγγνώμη, αν όχι θέλω να ακούσω μια συγγνώμη. Μέχρι 22.12 συντελέστηκαν αυτόματες χαράξεις, έγινε δυστυχώς χειροκίνητα στην επίμαχη αμαξοστοιχία. Στη συνέχεια, 2 ώρες μετά, έγινε δοκιμαστική λειτουργία και λειτουργούσε.
Η ασφάλεια προβλέπεται στο τέταρτο πακέτο χρηματοδότησης. Η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε φροντίσει να έρθει προς κύρωση το πακέτο. Θα φέρουμε αυτή την εβδομάδα μια διάταξη η οποία θα προβλέπει ως κακούργημα την κλοπή σιδηροδρομικού υλικού. Αυτό είναι μάστιγα. Είναι τραγικό και θλιβερό και η κλοπή και η κλεπταποδοχή. Η διάταξη υπήρχε. Ξέρετε πότε καταργήθηκε; Με τον Ποινικό Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ. Μόνο αν υπάρξει θάνατος μπορεί να υπάρχει καταδίκη για κακούργημα. Αυτό θα γίνει συνολικά κακούργημα.
Διατείνεται ο κ. Σπίρτζης ότι το 72% της τηλεδιοίκησης ήταν λειτουργικό. Το τελευταίο πρωτόκολλο είναι το 2016. Υπάρχει από τότε κάποιο άλλο πρωτόκολλο λειτουργικής παραλαβής;
Μήπως να μας διευκρινίζατε και το ζήτημα του προσωπικού; Επί προηγούμενης διακυβέρνησης έγιναν σε 4,5 χρόνια 24 προσλήψεις. Έγιναν 5 προσλήψεις τον χρόνο. Έχουμε κάτι να πούμε γι’ αυτό;
Το καλοκαίρι του 2018 πήρατε από το Ελεγκτικό Συνέδριο άδεια για τη συμπληρωματική σύμβαση. Έναν χρόνο κάνατε κάτι; Μεσολαβεί τεράστιο κενό. Αυτό παραλάβαμε εμείς. Υπάρχουν καθυστερήσεις σε όλα τα έργα. Είναι η πρόθεση της κυβέρνησης να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος. Απαξιώνεται το τρένο. Εγώ θα ταξιδέψω με το τρένο. Θέλω να τοποθετηθούν όλοι υπέρ της αναβάθμισης των σιδηροδρόμων. Όλοι να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων».
Τα έγγραφα που κατέθεσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης
Στα έγγραφα αποδεικνύεται ότι όλα τα δρομολόγια έγιναν με αυτόματη χάραξη εκείνη τη μέρα έως τις 22:12 πριν αναλάβει ο συγκεκριμένος Σταθμάρχης και προκαλέσει το δυστύχημα. Επιπλέον, υπήρξε και δοκιμαστικό δρομολόγιο που έγινε στη 1 τα ξημερώματα με αυτόματη χάραξη. Δηλαδή, μετά το δυστύχημα.