Τα δύο τρένα Coradia iLint, κατασκευασμένα στη Γαλλία, τα πρώτα στον κόσμο που κινούνται με υδρογόνο, άρχισαν από τη Δευτέρα (17/9) να κυκλοφορούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της βόρειας Γερμανίας.
Οι γερμανικές πόλεις -ανάμεσα στις οποίες κινούνται τα τρένα (μια διαδρομή περίπου 100 χιλιομέτρων)- συνδέονταν μέχρι στιγμής με ντιζελοκίνητα τρένα. Τα υπερσύγχρονα Coradia iLint, φωτεινού μπλε χρώματος, δημιουργήθηκαν από την γαλλική εταιρεία Alstom, που φτιάχνει επίσης τα γρήγορα τρένα TGV. Ο σταθμός ανεφοδιασμού των Coradia iLint με υδρογόνο βρίσκεται στο Μπρεμερβέρντε.
Μπορεί η νέα τεχνολογία των τρένων να είναι πιο ακριβή, ωστόσο είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον και πιο… αθόρυβη. Τα συγκεκριμένα τρένα είναι εφοδιασμένα με κυψέλες καυσίμου, οι οποίες παράγουν ηλεκτρισμό μέσω του συνδυασμού υδρογόνου και οξυγόνου. Η εν λόγω διαδικασία αφήνει ως υποπροϊόντα στο περιβάλλον μόνο ατμό και νερό. Η επιπλέον παραγόμενη ενέργεια αποθηκεύεται στις μπαταρίες λιθίου, τις οποίες διαθέτει το τρένο.
Μέχρι το 2021, η Alstom σκοπεύει να παραδώσει άλλα 14 υδρογονοκίνητα τρένα μηδενικών εκπομπών ρύπων στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας.
Τα τρένα Coradia iLint μπορούν να διανύσουν περίπου 1.000 χιλιόμετρα χωρίς να ανεφοδιασθούν με υδρογόνο, καλύπτουν δηλαδή μια απόσταση σχεδόν ίδια με εκείνη που διανύουν τα ντιζελοκίνητα τρένα.
Όπως αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Alstom έκανε γνωστό ότι και άλλες χώρες, όπως η Ιταλία, η Ολλανδία η Βρετανία, ο Καναδάς, η Δανία και η Νορβηγία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, προκειμένου να υιοθετήσουν επίσης την τεχνολογία των τρένων που κινούνται με υδρογόνο. Στόχος της γαλλικής κυβέρνησης είναι να συμπεριλάβει στο σιδηροδρομικό της δίκτυο τα τρένα Coradia iLint ως το 2022.
Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων