Καταρρέουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία μετά τις περικοπές στις κρατικές επιδοτήσεις τον προηγούμενο μήνα. Ο αριθμός των νέων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία μειώθηκε κατά περίπου 83% σε 18.100 τον Ιανουάριο από 104.300 τον Δεκέμβριο, όταν πολλοί έσπευσαν να λάβουν την πλήρη επιδότηση πριν αυτή μειωθεί, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών.
Το ποσοστό των νέων ηλεκτρονικών αυτοκινήτων μειώθηκε στο 15% τον Ιανουάριο, όταν τον προηγούμενο μήνα αντιπροσώπευε το 55%, ενώ οι συνολικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 3%, σύμφωνα με την Ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών VDA.
Στα μέσα του 2022, η κυβέρνηση αποφάσισε να μειώσει την επιδότηση για τα νέα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα, υποστηρίζοντας ότι είχαν γίνει όλο και πιο ελκυστικά για τους αγοραστές ακόμη και χωρίς την επιδότηση.
Συγκεκριμένα, το 2023, όσοι αποφάσιζαν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα λάμβαναν επιδότηση έως 6.000 ευρώ από το κράτος, συν το μέγιστο ποσό των 3.000 ευρώ από τους ίδιους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Στις αρχές του τρέχοντος έτους, η επιδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ή κυψέλες καυσίμου μειώθηκε στα 3.000-4.500 ευρώ.
Το χαμηλότερο ποσοστό επιδότησης επί της τιμής είναι πιθανό να επιβραδύνει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, δήλωσε η Ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών. Συνολικά, αναμένει πωλήσεις περίπου 510.000 ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία το 2023 – 8% περισσότερες από πέρυσι – και πωλήσεις περίπου 250.000 plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, μειωμένες κατά 30% σε σύγκριση με το 2022.
Συνολικά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων εκτιμάται ότι θα μειωθούν κατά 8% φέτος. Δεδομένων των χαμηλότερων επιδοτήσεων, «είναι σημαντικό να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των ανθρώπων στην ηλεκτροκίνηση με διάφορους τρόπους» έτσι ώστε να διατηρηθούν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δήλωσε η επικεφαλής της Ένωσης αυτοκινητοβιομηχανιών, Χίλντεγκαρντ Μίλλερ.
Η ίδια πρόσθεσε ότι δεν υπάρχουν αρκετές επιλογές φόρτισης «ανά πάσα στιγμή και παντού» για τους πελάτες που θα επιλέξουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κάτι που, όπως σημείωσε, πρέπει να διορθωθεί γρήγορα για να διασφαλιστεί ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ελκυστικά για τους αγοραστές ακόμη και χωρίς επιδότηση.
Πηγή: Clean Energy Wire