Περισσότερες από τις μισές εταιρείες της λίστα Fortune 500, που περιλαμβάνει τις 500 πιο πλούσιες εταιρείες παγκοσμίως, θεωρούν την τεχνητή νοημοσύνη ως πιθανό κίνδυνο για τις επιχειρήσεις τους, σύμφωνα με μια νέα έρευνα σε αρχεία των ίδιων των εταιρειών.
Συνολικά, το 56% των εταιρειών του Fortune 500 ανέφεραν την τεχνητή νοημοσύνη ως «παράγοντα κινδύνου» στις πιο πρόσφατες ετήσιες εκθέσεις τους, σύμφωνα με την έρευνα της Arize AI, μιας ερευνητικής πλατφόρμας που παρακολουθεί τις δημόσιες ανακοινώσεις μεγάλων επιχειρήσεων, όπως σημειώνουν οι Financial Times. Το ποσοστό αυτό αποτελεί εντυπωσιακό άλμα από μόλις 9% το 2022.
Αντίθετα, μόνο 33 εταιρείες από τις 108 που αναφέρθηκαν ειδικά τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη, μια τεχνολογία ικανή να δημιουργεί κείμενο που μοιάζει να έχει γραφτεί από άνθρωπο και ρεαλιστικές εικόνες, την είδαν ως ευκαιρία. Τα δυνητικά οφέλη περιλαμβάνουν αποδοτικότητα, λειτουργικά οφέλη και επιτάχυνση της καινοτομίας, ανέφεραν οι εν λόγω όμιλοι στις ετήσιες εκθέσεις τους. Πάνω από τα δύο τρίτα αυτής της ομάδας προσδιόρισαν τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη ως κίνδυνο.
Οι ανακοινώσεις καταδεικνύουν ότι ο αντίκτυπος της δημιουργικής ΑΙ είναι ήδη αισθητός σε μια σειρά κλάδων και στην πλειονότητα των μεγαλύτερων εισηγμένων εταιρειών στις ΗΠΑ.
Η τεχνολογία μηχανικής μάθησης έχει γνωρίσει μεγάλη άνθηση τα τελευταία δύο χρόνια, από τότε που η OpenAI κυκλοφόρησε το δημοφιλές chatbot ChatGPT τον Νοέμβριο του 2022. Έκτοτε, οι εταιρείες Big Tech έχουν επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη ισχυρών συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης και εκατοντάδες νεοφυείς επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει να εκμεταλλεύονται την ευκαιρία για αναστάτωση.
Μεταξύ των εταιρειών του Fortune 500, οι κίνδυνοι από την ΑΙ που αναφέρονται στις ετήσιες οικονομικές εκθέσεις φέτος περιλαμβάνουν μεγαλύτερο ανταγωνισμό, καθώς τα διοικητικά συμβούλια ανησυχούν ότι μπορεί να αποτύχουν να συμβαδίσουν με τους αντιπάλους που εκμεταλλεύονται καλύτερα την τεχνολογία.
Άλλες πιθανές ζημιές περιλαμβάνουν θέματα φήμης ή λειτουργικά ζητήματα, όπως το να μπλεχτούν σε ηθικές ανησυχίες σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις στα ανθρώπινα δικαιώματα, την απασχόληση και την ιδιωτική ζωή.
Ποιοι κλάδοι ανησυχούν περισσότερο για την τεχνητή νοημοσύνη
Ορισμένοι κλάδοι ανησυχούν περισσότερο από άλλους για την τεχνητή νοημοσύνη. Πάνω από το 90% των μεγαλύτερων αμερικανικών εταιρειών μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας δήλωσαν ότι τα ταχέως αναπτυσσόμενα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης αποτελούν επιχειρηματικό κίνδυνο φέτος, καθώς και το 86% των ομίλων λογισμικού και τεχνολογίας.
Πάνω από τα δύο τρίτα των εταιρειών τηλεπικοινωνιών του Fortune 500 και περισσότερες από τις μισές εταιρείες υγειονομικής περίθαλψης, χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, λιανικού εμπορίου, καταναλωτικών και αεροδιαστημικών εταιρειών απηύθυναν την ίδια προειδοποίηση στους επενδυτές.
Για παράδειγμα, η Netflix, προειδοποίησε ότι οι ανταγωνιστές θα μπορούσαν να αποκτήσουν πλεονέκτημα έναντι αυτής με την ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης, γεγονός που θα επηρέαζε «την ικανότητά μας να ανταγωνιζόμαστε αποτελεσματικά και τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων μας θα μπορούσαν να επηρεαστούν αρνητικά».
Ορισμένες εταιρείες αναφέρθηκαν σε οικονομικούς κινδύνους που σχετίζονται με την εξελισσόμενη χρήση συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης, όπως το αυξανόμενο και απρόβλεπτο κόστος.
Η Salesforce, μια επιχείρηση λογισμικού που αποτιμάται στα 250 δισ. δολάρια, δήλωσε ότι η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης «παρουσιάζει αναδυόμενα ηθικά ζητήματα» σχετικά με τη συλλογή δεδομένων και την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Είπε ότι τα περιθώρια κέρδους της θα μπορούσαν να επηρεαστούν από την «αβεβαιότητα» γύρω από τις αναδυόμενες εφαρμογές ΑΙ, πράγμα που σημαίνει ότι πιθανότατα θα πρέπει να δεσμεύσει μεγαλύτερες επενδύσεις για την ανάπτυξη και τη δοκιμή νέων μοντέλων.
Οι νομικοί, κανονιστικοί κίνδυνοι και οι κίνδυνοι για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη ήταν επίσης ένα κοινό θέμα μεταξύ των εταιρειών Fortune 500.
Ο γίγαντας της ψυχαγωγίας Disney προειδοποίησε ότι «οι κανόνες που διέπουν τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις», όπως η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη, «παραμένουν αδιευκρίνιστοι», γεγονός που θα μπορούσε να πλήξει το υφιστάμενο επιχειρηματικό της μοντέλο, όπως οι ροές εσόδων από τη χρήση της πνευματικής της ιδιοκτησίας και τον τρόπο με τον οποίο δημιουργεί προϊόντα ψυχαγωγίας.
Μεταξύ των λίγων εταιρειών που διαφημίζουν την ΑΙ ως πιθανό όφελος ήταν οι όμιλοι υγειονομικής περίθαλψης Quest Diagnostics και Cigna, οι οποίοι δήλωσαν ότι η δημιουργική τεχνηυή νοημοσύνη βελτιώνει τμήματα της επιχείρησης, όπως η εξυπηρέτηση πελατών, η επεξεργασία δειγμάτων και η ανάλυση απαιτήσεων.
ΠΗΓΗ: ot.gr