Οι αποστολές tablets αλλά και συσκευών 2-σε-1 μειώθηκαν κατά 3,2% και στις 76,1 εκατομμύρια μονάδες το τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς που μας πέρασε σύμφωνα με την πιο πρόσφατη αναφορά της εταιρείας ερευνών IDC. Πέρυσι, και κατά το ίδιο τρίμηνο, οι αποστολές ήταν 78,6 εκατομμύρια.
Να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται μείωση στις αποστολές από το 2010. Όσο αφορά στους κατασκευαστές, όλοι τους είδαν τις αποστολές τους να μειώνονται. Οι αποστολές iPad της Apple, που ήταν 21,4 εκατομμύρια μειώθηκαν κατά 17,8% σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι, ενώ οι αποστολές της Samsung όσο αφορά στα tablets μειώθηκαν κατά 18,4%, στις 11 εκατομμύρια μονάδες.
Αν και η ASUS είδε τις αποστολές της να μειώνονται κατά 25%, οι αποστολές της Amazon σημείωσαν κατακόρυφη πτώση, 70% και στις 1,7 εκατομμύρια μονάδες. Η μοναδική εταιρεία που δεν έφτασε στα «κόκκινα» ήταν η Lenovo, με τις αποστολές tablets της εταιρείας να παρουσιάζουν αύξηση 9,1%, χρόνο με τον χρόνο, και στις 3,7 εκατομμύρια μονάδες.
Η IDC λέει ότι μέρος του προβλήματος είναι ότι η αγορά tablet εξαρτάται σε μεγάλο ποσοστό από τις εταιρείες Apple και Samsung.
«Παρόλο που η Apple επέκτεινε την σειρά iPad, κρατώντας και τα παλαιότερα μοντέλα και επιπλέον πρόσφερε ένα ακόμη χαμηλότερο αρχικό σημείο τιμής στα $249, από ότι φαίνεται δεν ήταν αρκετό για να αυξήσει τις πωλήσεις των iPad, δεδομένου του ενθουσιασμού γύρω από την ανακοίνωση των νέων iPhones» λέει ο Jitesh Ubrani, Senior Research Analyst. «Την ίδια ώρα, η Samsung συνεχίζει να παλεύει, αφού οι κατασκευαστές συσκευών χαμηλού κόστους αποδεικνύουν ότι οι συσκευές με μεσαίο ή υψηλό επίπεδο τιμής δεν έχουν αντίκτυπο στην αγορά σήμερα».
Παρά την μείωση στο τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς που μας πέρασε, η αναφορά της IDC ξεκαθαρίζει ότι για όλη την χρονιά του 2014, οι αποστολές tablets αυξήθηκαν κατά 4,4%, στα 229,6 εκατομμύρια τεμάχια.
Να αναφέρουμε, ότι η Strategy Analytics κάνει λόγο για αύξηση 1% στις αποστολές tablets το τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς που μας πέρασε.