Υπάρχει ένα πρόβλημα με την «μέθοδο της επαναληπτικής πρόσθεσης» που κάνει δύσκολη την ζωή των Αμερικανών μαθητών στην τρίτη δημοτικού. Στο ερώτημα «επαναλάβετε την μέθοδο της επαναληπτικής πρόσθεσης» στον πολλαπλασιασμό 5×3 αν η απάντηση είναι “5+5+5=15,” τότε μάλλον ο μαθητής έχει κάνει λάθος.
Η σωστή απάντηση είναι το “3+3+3+3+3”, αφού η μέθοδος της επαναληπτικής πρόσθεσης του 5×3 δεν είναι το 5+5+5=15 αλλά το 3+3+3+3+3=15.
Στα μαθηματικά μπορεί να είναι ίδιο το αποτέλεσμα, όμως το 5+5+5=15 είναι λάθος στη μέθοδο της επαναληπτικής πρόσθεσης του 5×3 μιας και σ’ αυτή την περίπτωση το 5×3 διαβάζεται ως πέντε ομάδες των τριών και όχι τρεις ομάδες των πέντε.
Σύμφωνα με τους υποστηρικτές τής, αυτή η μέθοδος θα είναι πιο χρήσιμη στους μαθητές όταν θα πάνε σε πιο προχωρημένα μαθηματικά όπως π.χ. τους πίνακες, όπου έχει σημασία τι έχουμε πρώτο και τι δεύτερο στον πολλαπλασιασμό.