Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε συχνά κάποιο σύστημα πλοήγησης, θα έχετε παρατηρήσει απώλειες στην στιγμιαία ταχύτητα σε σχέση με την αναγραφόμενη στον πίνακα οργάνων. Ποια από τις δύο είναι η πραγματική, αυτή της συσκευής ή αυτή του κοντέρ; Υπάρχει λόγος που υπάρχει απόκλιση;
Ο ευκολότερος τρόπος για να παρατηρήσετε αυτό το φαινόμενο είναι η ενεργοποίηση της πλοήγησης από εξωτερική πηγή (πχ. κινητό ή ακόμη καλύτερα σε μία εξωτερική/φορητή μονάδα GPS). Σε έναν αυτοκινητόδρομο, κινούμενοι με υψηλή ταχύτητα, θα παρατηρήσετε ότι υπάρχει απόκλιση στην ταχύτητα που καταγράφεται. Μάλιστα, δε θα λέγαμε ότι η διαφορά είναι αμελητέα, ούτε στα πλαίσια του σφάλματος.
Πράγματι ισχύει κάτι τέτοιο και μάλιστα ρυθμίζεται από σχετικό νόμο. Τα κοντέρ των αυτοκινήτων δείχνουν πάντα ότι κινούμαστε με αυξημένη ταχύτητα σε σχέση με την πραγματική. Σύμφωνα με το άρθρο ECE R39 της ευρωπαϊκής νομοθεσίας (παράγραφος 5.4), όλα τα κοντέρ απαγορεύεται να δείχνουν χαμηλότερη από την πραγματική ταχύτητα.
Ταυτόχρονα, ο νόμος επιβάλλει ως ανώτατο όριο απεικόνισης στον πίνακα οργάνων το 110% συν 4 χλμ./ώρα. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι όταν κινείστε σε αυτοκινητόδρομο με 100 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο μπορεί να δείχνει ταχύτητα έως και 114 χλμ/ώρα. Αυτός είναι και ο λόγος που «κλέβει» πάντα προς τα πάνω.
Δεδομένου ότι ακόμα και η φθορά των ελαστικών ή η πίεση μεταβάλλουν τη διάμετρο του τροχού, οι κατασκευαστές ρυθμίζουν το κοντέρ να δείχνει υψηλότερη ταχύτητα. Ωστόσο, η ένδειξη της απόστασης που διανύει το αυτοκίνητο είναι υπολογισμένη ώστε να απεικονίζεται με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια.
Από το traction.gr