Σαν σήμερα πριν από περίπου 150 χρόνια γεννήθηκε ο Γκούσταβ Κλιμτ, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος της Απόσχισης της Βιέννης που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Αρτ Νουβό, που έφερε αέρα πρωτοπορίας στην τέχνη ακολουθώντας μία και μόνο σχολή – την προσωπική του άποψη και αισθητική.
Το αριστουργηματικό έργο του Κλιμτ το Φιλί έχει μείνει στην ιστορία για την λιτότητα και την αριστοτεχνική απόδοση του αληθινού πάθους. Το έργο αυτό άφησε εποχή και δικαίως. Αξιοθαύμαστο είναι το γεγονός ότι αγοράστηκε πριν ο Κλιμτ να βάλει τις τελειωτικές πινελιές στο καμβά του, καθώς η ημιτελής του κατάσταση δεν σταμάτησε το Μουσείο Belvedere (Αυστριακή Πινακοθήκη Μπελβεντέρε) από το να το προσθέσει στη συλλογή τους επί τόπου.
Εμπνευσμένος από τα βυζαντινά μωσαϊκά που είχε συναντήσει στα ταξίδια του ο Κλίμτ δημιούργησε έναν πίνακα ασυνήθιστο για τα δικά του δεδομένα. Στο έργο του δεσπόζει η γυναικεία μορφή, έτσι η ύπαρξη μιας αντρικής φιγούρας αποτελεί μια ασυνήθιστη μάλλον προσθήκη στο έργο του. Επίσης, το γεγονός ότι η γυναικεία μορφή παρουσιάζεται ντυμένη καθιστά το πίνακα ένα από τα πιο συντηρητικά του έργα (συνήθως το σώμα είναι γυμνό -πράγμα για το οποία δέχτηκε έντονη κριτική στην εποχή του).
Το Φιλί είναι ένα έργο που δεν απογοητεύει ποτέ. Οι μεγάλες διαστάσεις του (180 εκ επι 180 εκ), τα σαγηνευτικά χρώματα και ο έντονος συναισθηματισμός της σκηνής που απεικονίζεται “Κάνει ακριβώς αυτό που πρέπει να κάνει κάθε μεγάλο έργο τέχνης: Παγιδεύει το βλέμμα, σε κάνει να θαυμάζεις την απαράμιλλη αισθητική του και σε προκαλεί να διακρίνεις τι κρύβεται πίσω από τις επιφανειακές πτυχές του“.