Την επανάληψη της διαγωνιστικής διαδικασίας με τροποποίηση των όρων της Διακήρυξης, προκειμένου η γραμμή Ηράκλειο-Ιωάννινα να καταστεί ελκυστικότερη για τους αερομεταφορείς, εξετάζει η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών.
Η ΑΠΑ απαντά σε ερώτηση της “Ελληνικής Λύσης” σχετικά με το θέμα «Άμεση επαναπροκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την άγονη αεροπορική γραμμή Ιωάννινα – Ηράκλειο Κρήτης» και εξηγεί τους λόγους για τους οποίους απέβη άγονη η πρώτη προσπάθεια για τη δρομολόγηση της συγκεκριμένης πτήσης, άγονης γραμμής. Κάνει δε γνωστό πως σε συνεργασία με το ΥΜΕ μελετά την επανάληψη της διαγωνιστικής διαδικασίας με τροποποίηση των όρων της Διακήρυξης, προκειμένου η γραμμή να καταστεί ελκυστικότερη για τους αερομεταφορείς.
Μεταξύ άλλων αναφέρει πως “Το προσφερόμενο οικονομικό αντιστάθμισμα για τη γραμμή Ιωάννινα – Ηράκλειο διαμορφώθηκε στις 484.000 ευρώ ετησίως, αντίστοιχα με τις γραμμές Αθήνα – Ικαρία ή Αθήνα – Σητεία, με την παραδοχή ότι θα παρουσιάσει ανάλογη επιβατική κίνηση. Με το υπ’ αρ. 14600/21-12-2022 έγγραφο τέθηκαν υπό διαβούλευση οι όροι της διακήρυξης, ωστόσο δεν υπήρξαν προτάσεις επί του οικονομικού αντισταθμίσματος από κανέναν αερομεταφορέα, δεδομένου ότι δεν υπήρχαν στοιχεία επιβατικής κίνησης προκειμένου να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα. Ωστόσο, η εταιρεία Olympic air πρότεινε η δημόσια υπηρεσία στην εν λόγω γραμμή να αφορά πτητικό έργο μόνο για τη μέση και υψηλή περίοδο, πρόταση η οποία δεν ανταποκρίνεται στα αιτήματα των τοπικών φορέων”.
Αναφέρει ακόμα πως για την ένταξη μίας νέας τακτικής αεροπορικής γραμμής σε καθεστώς Παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας, συντάσσεται μελέτη αναγκαιότητας και σκοπιμότητας και υποβάλλεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία εξετάζει αν πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις.
Προς υλοποίηση των ανωτέρω και προκειμένου να επιβληθεί η νέα γραμμή ΥΔΥ Ιωάννινα – Ηράκλειο, η ΑΠΑ εκπόνησε αφενός, υποστηρικτική μελέτη, σχετικά με την αναλογικότητα μεταξύ της προτεινόμενης υποχρέωσης και των αναγκών οικονομικής ανάπτυξης της συγκεκριμένης περιοχής, καθώς και τη δυνατότητα προσφυγής σε άλλους τρόπους μεταφοράς που να ικανοποιούν τις υπό εξέταση μεταφορικές ανάγκες, και αφετέρου τεχνικές προδιαγραφές, στις οποίες, μεταξύ άλλων, περιγράφονται τα δικαιολογητικά συμμετοχής, ο τρόπος σύνταξης της τεχνικής και της οικονομικής προσφοράς, ο τρόπος αξιολόγησης προσφορών, οι επιβαλλόμενες κυρώσεις σε περίπτωση μη ομαλής εκπλήρωσης των όρων της σύμβασης και ο τρόπος καταγγελίας-λύσης της σύμβασης, ενώ καθορίζονται οι υποχρεώσεις ελάχιστης συχνότητας πτήσεων και ελάχιστων προσφερόμενων θέσεων εβδομαδιαίως καθώς και το μέγιστο καταβλητέο οικονομικό αντιστάθμισμα.
Ο διαγωνισμός απέβη άγονος, ελλείψει ενδιαφέροντος από τις αεροπορικές εταιρείες.