Περισσότεροι από 100 καθηγητές, συγγραφείς και ακαδημαϊκοί προειδοποίησαν με επιστολή τους προς τη βρετανική κυβέρνηση ότι τα αυστηρά εκπαιδευτικά προγράμματα που ξεκινούν σε πολύ μικρές ηλικίες μπορεί να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία και την ευημερία των παιδιών και προτείνουν η εκπαίδευση των πολύ μικρών παιδιών να γίνεται μέσα από το παιχνίδι.
«Αν και η σημασία της παιδικής ηλικίας αναγνωρίζεται παγκοσμίως, οι Άγγλοι πολιτικοί επιμένουν να τη θεωρούν ως μια προπαρασκευαστική περίοδο για την ένταξη στο σχολείο. Ο όρος «σχολική ετοιμότητα» κυριαρχεί στην πολιτική της κυβέρνησης για την εκπαίδευση, ενώ κανονικά τα τετράχρονα παιδιά δεν θα πρέπει να επιβαρύνονται με τα τεστ και τους στόχους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Η επιστολή κατακρίθηκε από την κυβέρνηση, η οποία είπε ότι το να επιτρέπεται στα παιδιά να παίξουν αντί να μάθουν είναι μια «δικαιολογία για να μην διδάσκονται πρόσθεση τα φτωχά παιδιά».
«Αυτοί οι άνθρωποι αποτελούν το ισχυρό λόμπι που είναι υπεύθυνο για την υποτίμηση των εξετάσεων και του πολιτισμού χαμηλών προσδοκιών στα δημόσια σχολεία», δήλωσε εκπρόσωπος της κυβέρνησης.
«Χρειαζόμαστε ένα σύστημα που έχει ως στόχο να προετοιμάσει τους μαθητές για την επίλυση δύσκολων προβλημάτων», συμπλήρωσε.
Παρά το γεγονός ότι το 90% των χωρών του κόσμου δίνει προτεραιότητα στην κοινωνική και συναισθηματική μάθηση και αρχίζει την επίσημη εκπαίδευση στα έξι ή τα επτά, στην Αγγλία υπάρχει η λανθασμένη αντίληψη ότι όσο νωρίτερα αρχίζει κανείς, τόσο καλύτερα αποτελέσματα έχει».