Σε μία τριετία από τώρα, οι Έλληνες εφοπλιστές θα ελέγχουν το 30% του παγκόσμιου στόλου. Την εκτίμηση αυτή κάνουν έγκυροι εμπειρογνώμονες που διαπιστώνουν ότι παρά την κρίση που πλήττει τη ναυτιλία διεθνώς, οι Έλληνες εφοπλιστές τα καταφέρνουν καλύτερα από όλους τους άλλους και συνεχώς αυξάνουν το τονάζ τους. Πώς το πετυχαίνουν αυτό; Είναι απλώς πιο ανταγωνιστικοί από τους άλλους και πιο ευέλικτοι, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές. Να είναι καλά και να κερδίζουν.
Από εκεί και πέρα τα ερωτήματα είναι πολλά και αμείλικτα:
Πρώτον, γιατί δεν επενδύουν στην Ελλάδα;
Δεύτερον, γιατί καμιά κυβέρνηση δεν μπόρεσε να τους πείσει;
Τρίτον, γιατί δεν χρησιμοποιούν τα ελληνικά ναυπηγεία;
Τέταρτον, τι κακό τους έχουμε κάνει και μας έχουν γυρίσει την πλάτη;
Η απάντηση που δίνουν οι γνωρίζοντες είναι απλή. Η εικόνα που έχει κατασκευάσει το πολιτικό σύστημα για τους Έλληνες εφοπλιστές στον ελληνικό λαό είναι το άπατρι τυχοδιώκτη, που έρχεται στη χώρα δήθεν για τις φοβερές φοροαπαλλαγές. Επενδύσεις στα ναυπηγεία ή οπουδήποτε αλλού, όπως κατέδειξε η επένδυση του Costa Navarino από τον μακαρίτη Κωσταντακόπουλο, είναι αυτοκτονία. Δεν μπορούν να εμπιστευτούν κανένα πολιτικό, διότι τους έχουν κοροϊδέψει κατ΄ επανάληψη. Γι΄αυτό εδώ και τρία χρόνια σταμάτησαν ακόμη και τις επενδύσεις στα ακίνητα.
Η ελληνική ναυτιλία, ένα εθνικό κεφάλαιο γεωστρατηγικού χαρακτήρα, στην ουσία παραμένει μια ελληνική φαντασίωση, μια μονίμως χαμένη ευκαιρία.