Τρίτη, 24 Μαΐου, 2022

Η επανάσταση του «low budget» φαγητού!

Με ολοένα και γοργότερους ρυθμούς «κατακτούν» τους δρόμους του εμπορικού κέντρου της Αθήνας τα yogurt bars, οι φούρνοι, τα σουβλατζίδικα και τα πάσης φύσεως ταχυφαγεία γνωστών αλυσίδων. Τόσο η δραματική μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών όσο και οι αλλεπάλληλες φορολογικές «επιδρομές» της κυβέρνησης στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν δώσει πρωτοφανή ώθηση στο φαινόμενο, που τείνει να αλλάξει ολοκληρωτικά τη φυσιογνωμία της αθηναϊκής πρωτεύουσας.

Εκμεταλλευόμενοι δυτικού τύπου «μόδες» και με την εφαρμογή ευφάνταστων επιχειρηματικών «πειραμάτων», τόσο οι έμπειροι όσο και οι νεοεισερχόμενοι επαγγελματίες του κλάδου κατάφεραν να αποφύγουν τον «βραχνά» του λουκέτου και προσγειώθηκαν ομαλά στην νέα ρευστή οικονομική πραγματικότητα.

Έτσι, στα σημεία που μέχρι πρότινος οι υποψήφιοι καταναλωτές συνωστίζονταν μπροστά από τις υπέρλαμπρες βιτρίνες με τις φωτεινές επιγραφές, έχουν δημιουργηθεί χώροι φτηνής και γρήγορης εστίασης, που ικανοποιούν την επιτακτική ανάγκη των Ελλήνων για οικονομικότερες διεξόδους διασκέδασης.

Την ίδια στιγμή, στην εδραίωση των εν λόγω επιχειρήσεων έχει συμβάλλει και η σταδιακή αποκλιμάκωση των τιμών στα προς ενοικίαση κτίρια, που έδωσαν επιπλέον εφαλτήρια στους ενεργούς επιχειρηματίες είτε να κάνουν το πρώτο τους «άνοιγμα» στην αγορά είτε να διατηρήσουν και να επεκτείνουν ένα υπάρχον κατάστημα.

Σε συνδυασμό με την «επανάσταση» των ταχυφαγείων, η πεισματική άρνηση των μεγάλων αλυσίδων μαζικής εστίασης με παράδοση ετών στο χώρο να προσαρμοστούν στα νέα οικονομικά δεδομένα έχουν επισφραγίσει την επιστροφή των Ελλήνων στην «ασφάλεια» των απλών, γνώριμων και εν γένει οικονομικά προσιτών γεύσεων.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, περίπου 4.000 καταστήματα έκλεισαν, ενώ χάθηκαν 30.000 θέσεις εργασίας, λόγω της κρίσης και της αύξησης του ΦΠΑ στο 23%.

Δεδομένης της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, αποδεικνύεται πως οι Έλληνες καταναλωτές «τιμωρούν» με την αποχή τους, επιχειρήσεις που είτε δεν θέλουν είτε δεν μπορούν να συλλάβουν το μήνυμα της νέας εποχής, ενώ, την ίδια στιγμή, επιβραβεύουν τις εναλλακτικές προσπάθειες ορισμένων σαφώς διορατικότερων και πιο ευέλικτων σχημάτων.

Με απλές επιχειρηματικές στρατηγικές κάποιοι Έλληνες βλέπουν τις δραστηριότητες τους να ευδοκιμούν και αποδεικνύουν ότι η επιτυχία εν μέσω κρίσης δεν αποτελεί κάτι το απλησίαστο, αλλά μια κυριολεκτικά «low budget» υπόθεση!

σχετικα αρθρα

ροη ειδησεων