Η Google πρέπει να παρουσιάσει πολύ περισσότερες και βελτιωμένες προτάσεις στις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές αν θέλει να αποφύγει τεράστια πρόστιμα που συνδέονται με τον τρόπο που διαχειρίζεται τις on line μηχανές της αναζήτησης, ξεκαθάρισε προ ημερών στις Βρυξέλλες κορυφαία υπάλληλος της Αντιμονοπωλιακής Υπηρεσίας της ΕΕ. Ο Ευρωπαίος επίτροπος ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Χοακίμ Αλμούνια μάλιστα ζήτησε από την Google να παρουσιάσει καλύτερες προτάσεις προκειμένου να καθησυχάσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της ΕΕ.
Για πρώτη φορά οι ευρωπαϊκές αρχές σχολίασαν πως ότι οι προτάσεις της Google που είχε κάνει στην αρχή της χρονιάς για να διευθετήσει ζητήματα ανταγωνισμού δεν είναι αποδεκτές. Ο επίτροπος Αλμούνια σε επιστολή του προς τον εκτελεστικό πρόεδρο της εταιρείας Eric E. Schmidt με την οποία ζητά βελτιωμένες προτάσεις, φαίνεται ότι δεν θέτει προθεσμία, πράγμα που σημαίνει ότι η υπόθεση θα μπορούσε να συνεχιστεί για αρκετούς ακόμη μήνες. Ως γνωστόν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κίνησε επίσημη διαδικασία έρευνας στη Google το 2010 λόγω των ανησυχιών ότι η εταιρεία έκανε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αναζήτηση. Η Επιτροπή καθόρισε τα κύρια σημεία της υπόθεσης το Μάιο του 2012 και η Google στις αρχές του τρέχοντος έτους παρέδωσε προτάσεις για να αλλάξουν οι πρακτικές της σε ορισμένες κατηγορίες αναζήτησης, ελπίζοντας να διευθετήσει την υπόθεση και να αποφευχθεί μια παρατεταμένη αντιμονοπωλιακή έρευνα.
Η Google προσπαθεί να επεξεργαστεί μια συμφωνία με την Ευρώπη που δεν θα επιφέρει διαταραχή στην επιχείρηση αναζήτησης και τη διαφήμιση που δημιουργεί, η οποία και αντιπροσωπεύει μεγάλο μέρος των εσόδων της εταιρείας. Κυρίως επιδιώκει να αποφύγει ένα πιθανό πρόστιμο της τάξεως του 10% του ετήσιου παγκόσμιου τζίρου της που κινείται περίπου στα $ 50 δισ. ευρώ και τον περιορισμό της ανάπτυξής της στην Ευρώπη.
Οι ευρωπαίοι ανταγωνιστές καραδοκούν και υπάρχουν φόβοι ότι η όποια συμφωνία γίνει μεταξύ Κομισιόν και Google θα καταλήξει στο Γενικό Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων στο Λουξεμβούργο. Μία από τις κύριες παραχωρήσεις της Google ήταν ότι θα εμφανίσει συνδέσμους στις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών που προσφέρουν εξειδικευμένες υπηρεσίες αναζήτησης. Στις περιπτώσεις όπου η Google πουλάει διαφημίσεις δίπλα στα αποτελέσματα αναζήτησης για συγκεκριμένους κλάδους, όπως τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία, η Google ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει ένα μενού με τουλάχιστον τρία αποτελέσματα που δεν θα έχουν σχέση με τις δικές της υπηρεσίες.