Δεν είναι μόνο η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ που είναι διπλωματικά προβληματική, είναι και η φερόμενη ως ώριμη ιδιωτικοποίηση του ΟΠΑΠ που θα πάρει το χρόνο της, καθώς μετά την πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου είναι το Συμβούλιο της Επικρατείας που πρέπει να γνωμοδοτήσει για μια σειρά κρίσιμων και πολύπλοκων ζητημάτων που θέλουν τον χρόνο τους.
Όπως είναι γνωστό, στο ΣτΕ είχαν προσφύγει οι εταιρείες StanleyBet, William Hill και Sporting Bet οι οποίες ήθελαν να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα και συνάντησαν εμπόδια από το μονοπώλιο του ΟΠΑΠ. Συνεπώς, ιδιωτικοποίηση μέχρι να αποφασίσει το ΣτΕ δεν μπορεί να γίνει.
Ουσιαστικά το Συμβούλιο Επικρατείας καλείται να αποφασίσει για μια σειρά θέματα που έθεσε και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο:
1. τη διατήρηση ή όχι του μονοπωλίου που υπάρχει στην Ελλάδα στα τυχερά παιχνίδια.
2. τους κανόνες που αυτά πρέπει να λειτουργούν.
3. την άσκηση αυστηρού και αποτελεσματικού ελέγχου σε αυτά.
4. αν η ελληνική πλευρά εμμείνει στο μονοπώλιο, θα πρέπει να ξέρει ότι αυτό συνεπάγεται περιορισμό της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών και της ελευθερίας εγκατάστασης.
5. επίσης θα πρέπει να διαχειριστεί την τήρηση της αρχής της αναλογικότητας και της απαγόρευσης των διακρίσεων.
6. ακόμη πρέπει να ληφθούν υπόψη τα διάφορα στοιχεία της πρακτικής λειτουργίας του ΟΠΑΠ, όπως είναι τα δικαιώματα και τα προνόμια που διαθέτει για τη διαφήμιση των παιχνιδιών του, ο καθορισμός του μέγιστου ποσού στοιχηματισμού ανά δελτίο και όχι ανά παίκτη.
Η απόφαση του ΣτΕ θα είναι εκ των πραγμάτων χρονοβόρα, διότι θα χρειασθεί να ρυθμίσει ολόκληρη την αγορά του τζόγου, που αποτελεί ξέφραγο αμπέλι μετά την εισβολή του διαδικτύου και τις αντιφάσεις της ελληνικής νομοθεσίας.
Πάντως, δεν είναι μόνο οι ενδιαφερόμενοι παίκτες για το φιλέτο του ΟΠΑΠ που αγωνιών και βιάζονται για την ιδιωτικοποίηση, είναι και τα ΜΜΕ που περιμένουν τους νέους μετόχους για να διεκδικήσουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Ο ΟΠΑΠ έκανε συμφωνίες προβολής με διάφορα μέσα (τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά, sites κλπ), αλλά την διαχείρισή τους την είχε αναθέσει στην διαφημιστική Ashley & Holmes και για το λόγο αυτό της είχε εκχωρήσει δεκάδες εκατομμύρια για τις πληρωμές. Η εν λόγω διαφημιστική ξαφνικά έκλεισε αφήνοντας δεκάδες μέσα απλήρωτα. Όλοι αυτοί λοιπόν θα στραφούν κατά του ιδιωτικοποιημένου ΟΠΑΠ για να πάρουν τα λεφτά τους, καθώς δεν είχαν με την Ashley & Holmes συμβάσεις, άσχετα εάν έκοβαν σε αυτή τα τιμολόγια. Κατά τις πληροφορίες, διερευνάται αν πρόκειται για εσωτερικό σκάνδαλο που θα βρει μπροστά του ο νέος μέτοχος…