Το εστιατόριο στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης είχε πέρυσι περισσότερα κέρδη από όσα όλα τα μουσεία της Ιταλίας. Κι αυτό είναι κάτι που οι Ιταλοί δεν μπορούν να αφήσουν έτσι…
Η λύση είναι απλή και, ουσιαστικά, πρόκειται για «αντιγραφή» του αμερικανικού μοντέλου: Η Ιταλία «ανοίγει» τα μουσεία της στον ιδιωτικό τομέα. Πλέον, στα πιο διάσημα μουσεία της χώρας, όπως για παράδειγμα στην Γκάλερια Μπρογκέζε στη Ρώμη ή στην Γκαλερία Ουφίτσι στη Φλωρεντία, ιδιώτες επιχειρηματίες θα μπορούν να ανοίξουν καταστήματα όπως πωλητήρια ή καφέ και εστιατόρια, με σκοπό την αύξηση των επισκεπτών και άρα των κερδών.
Ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας Ματέο Ρέντσι έχει εγκρίνει το σχέδιο του υπουργού Πολιτισμού Ντάριο Φραντσεσκίνι, που θα κάνει τα ιταλικά μουσεία να μοιάζουν με τα μουσεία της Νέας Υόρκης, όχι μόνο το «ΜΕΤ», αλλά και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Εκτός από τα εστιατόρια, οι ιδιώτες θα μπορούν να λειτουργούν ακόμα και εκδοτήρια εισιτηρίων, συστήματα με οδηγούς και ξεναγούς και άλλες «φιλικές προς τους τουρίστες» υπηρεσίες.
Το σχέδιο της κυβέρνησης, που αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στην εβδομάδα, θα περιλαμβάνει 18 νέα γραφεία που θα σχετίζονται με τα σπουδαιότερα αξιοθέατα της Ιταλίας και τα οποία θα δέχονται προσφορές από τους ιδιώτες, ενώ ο τελικός στόχος καθορίζεται στα δύο δισ. ευρώ ετησίως έως το 2017.
Αυτή τη στιγμή μόλις 190 από τα 450 δημόσια μουσεία της χώρας προσφέρουν κάποιες επιπρόσθετες υπηρεσίες σε τουρίστες.
Τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι της Ιταλίας είχαν κέρδη 380 εκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά, την ώρα που τα κέρδη του Μουσείου του Λούβρου έφτασαν τα 2,5 δισ. ευρώ, ενώ η Ιταλία θεωρείται ο πέμπτος μεγαλύτερος τουριστικός προορισμός στον κόσμο με περίπου 47,7 εκατομμύρια ξένους επισκέπτες το 2013.