Γράφει ο Κωνσταντίνος Μπαλτάς
Είμαστε πολλά χρόνια καλομαθημένοι στον παραδοσιακό τουρισμό που πάντα έφερνε συνάλλαγμα και εύκολο κέρδος για πολλές επιχειρήσεις. Πολλές φορές μάλιστα η ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών δεν είναι καν υψηλή.
Όμως η τουριστική αγορά, αλλάζει, εξελίσσεται και ανοίγει νέους ορίζοντες και αγορές με τους γείτονες και ανταγωνιστές μας να αναλαμβάνουν μεγάλο μερίδιο της αγοράς.
Είναι πολλοί και διαφορετικοί οι τύποι τουρισμού που η Ελλάδα θα μπορούσε να αναπτύξει και οι οποίοι δεν έχουν ανεπτυγμένη την παρουσία τους στη χώρα μας. Μία τέτοια περίπτωση είναι ο συνεδριακός τουρισμός που ήδη αποφέρει τεράστεια έσοδα στην Βαρκελώνη. Το γραφείο συνεδριακού τουρισμού Θεσσαλονίκης κάλεσε τη διευθύντρια διεθνούς προώθησης του αντίστοιχου Γραφείου της Βαρκελώνης, Έλενα Αλτεμίρ προκειμένου να δώσει ομιλία με θέμα «Μεσογειακές πόλεις – λιμάνια ως συνεδριακοί προορισμοί: Το παράδειγμα της Βαρκελώνης και η αναδυόμενη Θεσσαλονίκη».
Στο συνέδριο Destination Thessaloniki, στα πλαίσια του οποίου έγινε η πρόσκληση της κας Αλτεμίρ συζητήθηκαν ερωτήματα όπως αν θα μπορούσε η Βαρκελώνη να αποτελέσει παράδειγμα για τη Θεσσαλονίκη, ποιες είναι οι προκλήσεις που θα έχει να αντιμετωπίσει, ποια είναι τα εργαλεία που οι Ισπανοί αξιοποιούν για να αναπτύξουν τον τουρισμό και ειδικότερα τον συνεδριακό.
Ο τουρισμός στην Ελλάδα είναι ένας από τους τομείς για τους οποίους μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι αλλά ταυτόχρονα και ένα πεδίο που έχει ακόμη πολύ μεγάλα περιθώρια, ανάπτυξης και εξέλιξης. Ειδικά οι νεότερες γενιές οφείλουν να τα εξερευνήσουν.