Αυξάνεται σταδιακά σε αρκετές χώρες το ποσοστό των χρηστών που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν συνδρομή για να διαβάσουν online ειδήσεις στο διαδίκτυο. Αυτό προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Ρόιτερ για την Μελέτη της Δημοσιογραφίας, σύμφωνα με την οποία στη Βρετανία το ποσοστό τους υπερδιπλασιάστηκε φθάνοντας πια το 9%, όπως άλλωστε και στις ΗΠΑ, τη Γερμανία και τη Γαλλία. Η καινούργια αυτή τάση αποδίδεται στην εξάπλωση των ταμπλετών και των smartphones και εκδηλώνεται κυρίως σε χρήστες ηλικίας 25 έως 34 ετών και στους άνδρες περισσότερο από ό,τι στις γυναίκες.
Η έρευνα έγινε σε εννέα χώρες και κατέδειξε πως, στο σύνολο του πληθυσμού, το διαδίκτυο έχει πια γίνει η κυριότερη πηγή ενημέρωσης στην Ισπανία, την Ιταλία, την Ιαπωνία και τη Βραζιλία, ενώ η τηλεόραση έχει το πάνω χέρι στη Γερμανία, τη Γαλλία, τη Βρετανία και τις ΗΠΑ. Ειδικότερα στις ηλικίες κάτω των 35 ετών, οι ειδήσεις του διαδικτύου βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων σε όλες τις χώρες πλην της Γαλλίας. Αντίθετα, μεταξύ των ανθρώπων άνω των 45 ετών, οι ειδήσεις της τηλεόρασης έχουν τα πρωτεία.
Στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία το Yahoo αποτελεί την κυριότερη πηγή ειδησεογραφικής πληροφόρησης των χρηστών. Γενικά, προκύπτει ότι οι χρήστες χρησιμοποιούν συνήθως 2-4 ιστοσελίδες για τα νέα όπου το όνομα και η φήμη του μέσου ενημέρωσης παίζει ρόλο ως παράγων αξιοπιστίας. Από την άλλη όμως, σε όλες τις χώρες υπάρχει τουλάχιστον ένα ποσοστό 30% των χρηστών, οι οποίοι παραδέχονται πως δεν τους νοιάζει από ποιά ιστοσελίδα θα ενημερωθούν, αρκεί να βρουν ειδήσεις για να διαβάσουν. Σύμφωνα τους ερευνητές, αυτή την τάση ενισχύει η παρουσία των κοινωνικών μέσων (Facebook, Twitter κ.α.).
Πάνω από το ένα τρίτο των χρηστών του διαδικτύου σε χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία χρησιμοποιοούν τα κοινωνικά δίκτυα ως τη βασική πηγή πληροφόρησης. Ειδικά για τα άτομα κάτω των 35 ετών, το Facebook, το Twitter και τα άλλα παρεμφερή κοινωνικά μέσα αποτελούν τον κυριότερο τόπο και τρόπο, που οι νεαροί χρήστες ανακαλύπτουν μια είδηση.