Οι ομάδες του αγγλικού πρωταθλήματος συμφώνησαν συλλογικά να αφαιρέσουν τις χορηγίες από εταιρίες τυχερών παιχνιδιών από το μπροστινό μέρος των φανελών τους. Με αυτή την απόφασή τους, η Premier League θα γίνει το πρώτο «μεγάλο» πρωτάθλημα που θα πράξει κάτι τέτοιο.
Οκτώ από τις είκοσι ομάδες που συμμετέχουν στο φετινό αγγλικά πρωτάθλημα έχουν φανέλες με τέτοιου είδους χορηγίες, με την αφαίρεσή τους να ξεκινά την σεζόν 2025-26.
Οι εταιρίες τυχερών που χορηγούν τους συλλόγους του αγγλικού πρωταθλήματος ρυθμίζονται και πιστοποιούνται από την Επιτροπή Τυχερών Παιχνιδιών και τηρούν τους κανόνες που έχει θέση η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων.
Η απόφαση ελήφθη προκειμένου να μειωθεί η έκθεση της διαφήμισης των τυχερών παιχνιδιών, αν και στις φανέλες θα συνεχίσει να επιτρέπεται η τοποθέτησή τους, όμως αυτή την φορά στα μανίκια των φανελών.
Η ανακοίνωση της Premier League:
«Οι σύλλογοι της Premier League συμφώνησαν σήμερα συλλογικά να αποσύρουν τις χορηγίες από εταιρίες τυχερών παιχνιδιών από το μπροστινό μέρος των φανελών των συλλόγων κατά τη διάρκεια των αγώνων, αποτελώντας το πρώτο αθλητικό στο Ηνωμένο Βασίλειο που λαμβάνει εθελοντικά ένα τέτοιο μέτρο για να μειώσει τη διαφήμιση των τυχερών παιχνιδιών.
Η ανακοίνωση αυτή «έρχεται» μετά εκτεταμένη διαβούλευση στην οποία συμμετείχαν η Premier League, οι σύλλογοί της και το Υπουργείο Πολιτισμού-Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης-Αθλητισμού στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης αναθεώρησης της ισχύουσας νομοθεσίας για τα τυχερά παιχνίδια από την κυβέρνηση.
H Premier League συνεργάζεται επίσης με άλλα αθλήματα για την ανάπτυξη ενός νέου κώδικα για την υπεύθυνη χορηγία τυχερών παιχνιδιών.
Για να βοηθηθούν οι σύλλογοι στη μετάβασή τους από την χορηγία εταιριών τυχερών παιχνιδιών στο μπροστινό μέρος των φανελών τους, η συλλογική σύμβαση θα αρχίσει στο τέλος της σεζόν 2025-26».
Η εκτιμώμενη αξία των χορηγιών από εταιρίες τυχερών παιχνιδιών στους οκτώ συλλόγους της Premier League ανέρχεται κοντά στις 60 εκατομμύρια λίρες ετησίως.
Ενώ η απαγόρευση τέτοιου είδους χορηγιών τίθεται σε ισχύ την σεζόν 2025-26, με τους συλλόγους να μπορούν εξασφαλίσουν νέες συμφωνίες με εταιρίες τυχερών παιχνιδιών μέχρι εκείνη την καταληκτική ημερομηνία.
Εκτός από τα μανίκια στις φανέλες των ποδοσφαιριστών, οι χορηγίες από εταιρίες τυχερών παιχνιδιών θα μπορούν να εμφανίζονται και σε διαφημίσεις LED.