Στην Formula 1 όλα κινούνται γύρω από την απόδοση, ωστόσο, με τους νέους κανονισμούς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, οι καλύτεροι χρόνοι στην πίστα μπορούν να επιτευχθούν μόνο με τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα. Η υβριδική τεχνολογία: Η ανάγκη για τη δημιουργία αποδοτικότερων κινητήρων, τόσο στους αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού όσο και στην καθημερινότητά μας, οδήγησε στην εξέλιξη των υβριδικών συνόλων.
Σύμφωνα με το in.gr, το σημερινό μονοθέσιο της Mercedes AMG Petronas, είναι κατά 35% αποδοτικότερo σε σχέση με το μονοθέσιο του 2013, την ίδια στιγμή που η Mercedes-Benz S500 PLUG IN HYBRID αποδίδει 325 kW και 650 Nm ροπής και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα, χωρίς η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να ξεπερνά τα 2,8 λίτρα ανά 100 χλμ.
Ποια είναι η επόμενη ημέρα της υβριδικής τεχνολογίας; Η ασύρματη φόρτιση η οποία όπως είναι φυσικό πρόκειται να εφαρμοστεί και στις αμιγώς ηλεκτροκίνητες προτάσεις. Ήδη η Mercedes-Benz και η BMW εξελίσσουν από κοινού ένα σύστημα που θα επιτρέπει τη φόρτιση των μπαταριών χωρίς τη χρήση καλωδίων.
Η μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας θα επιτυγχάνεται με την παρουσία δύο πηνίων, ενός στο δάπεδο του σημείου φόρτισης (π.χ. χώρος στάθμευσης) και ενός στο όχημα.
Χρήση εξομοιωτών: Ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία στον σχεδιασμό και την εξέλιξη των μονοθεσίων της Formula 1 είναι οι υψηλής ακρίβειας εξομοιωτές. Τα τελευταία χρόνια, βέβαια, οι εξομοιωτές αξιοποιούνται για στην εξέλιξη των αυτοκινήτων ευρείας παραγωγής, όπου προσομοιώνονται χαρακτηριστικά όπως η αεροδυναμική συμπεριφορά του αμαξώματος, οι αντιδράσεις του πλαισίου στην άσφαλτο αλλά και σε μια πιθανή σύγκρουση.
Υπερτροφοδότηση: Η εξελικτική διαδικασία για τους V6 υπερτροφοδοτούμενος κινητήρες της Formula 1 της φετινής αγωνιστικής σεζόν ξεκίνησε το 2011. Πολύ νωρίτερα, τα αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής είχαν υιοθετήσει την πρακτική του downsizing, μειώνοντας τον κυβισμό των κινητήρων τους και αντισταθμίζοντας την απώλεια ισχύος με τη χρήση υπερσυμπιεστών.
Λίπανση: Για την περαιτέρω μείωση των τριβών ενός κινητήρα απαιτείται η επαρκής λίπανση των κινούμενων μερών καθώς και η ειδική επεξεργασία-επικάλυψη των εσωτερικών επιφανειών.
Ωστόσο, για τους V6 κινητήρες της Formula 1 το λιπαντικό λειτουργεί και ως μέσον απαγωγής της θερμότητας. Έτσι, η Mercedes-Benz σε συνεργασία με την Petronas εξέλιξε νέους τύπους συνθετικών λιπαντικών, οι οποίοι εξασφαλίζουν την απαιτούμενη λίπανση, αλλά και τον περιορισμών των εσωτερικών τριβών, μειώνοντας παράλληλα την πιθανότητα φθορών.
Από το 2010 μέχρι σήμερα έχουν δημιουργηθεί περισσότερα από 50 ήδη λιπαντικών για κινητήρες, συστήματα μετάδοσης και υδραυλικά κυκλώματα.
Αντιστοίχως, η τεχνολογία NANOSLIDE χρησιμοποιείται για να περιοριστούν οι τριβές κατά την επαφή του εμβόλου με τα εσωτερικά τοιχώματα του θαλάμου καύσης. Η συγκεκριμένη τεχνολογία αναπτύχθηκε από την Daimler το 2000 και από το 2006 μέχρι σήμερα έχει βρει εφαρμογή σε περισσότερα από 200.000 μηχανικά σύνολα.
Κατασκευή χαμηλού βάρους: Σε αυτόν τον τομέα η Formula 1 προηγείται και μάλιστα με διαφορά σε σχέση με την παραγωγική διαδικασία που ακολουθείται για την κατασκευή των συμβατικών τετράτροχών. Για την Daimler o περιορισμός του βάρους αποτέλεσε προτεραιότητα από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα, όταν από τα αγωνιστικά μονοθέσια εκείνης της εποχής αφαιρέθηκε το χρώμα του αμαξώματος, ώστε να ικανοποιηθεί το μέγιστο όριο βάρους των 750 κιλών.
Βέβαια, η εποχή των αλουμινένιων πλαισίων για τη Formula 1 τελείωσε σχεδόν 20 χρόνια πριν, με τη χρήση συνθετικών υλικών και ειδικότερα των ανθρακονημάτων. Αντιθέτως, τα αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής τώρα ξεκινούν να απολαμβάνουν τις… υπηρεσίες της εκτεταμένης χρήσης αλουμινίου, με την Mercedes-Benz να πρωτοπορεί και σε αυτό το επίπεδο.
Σε ό,τι αφορά τη χρήση συνθετικών υλικών, εν έτει 2003 η Mercedes-Benz SLR McLaren έγινε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με ζώνη παραμόρφωσης και θάλαμο επιβατών κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.