Γράφει ο Κωνσταντίνος Μπαλτάς
Οι εξελίξεις στην υπόθεση της Volkswagen αναμένεται να είναι ραγδαίες και με πλούσιο ενδιαφέρον αφού η εταιρία ανακοίνωσε ότι ετοιμάζεται να δώσει ονόματα στη δημοσιότητα για τα πρόσωπα που ευθύνονται για την απάτη.
Από εχθές ήδη τα πρώτα ονόματα θα έπρεπε ήδη να είναι στη δημοσιότητα σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρίας.
Ο Μάρτιν Βίντερκορν παραιτήθηκε προχθές, μετά τις πιέσεις για αλλαγή στη διοίκηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έπειτα από την παραδοχή ότι εξαπάτησε τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ για το πόσο ρυπαίνουν τα αυτοκίνητα της με κινητήρες ντίζελ. Ωστόσο αναμένεται να πάρει τεράστια σύνταξη, αφού το συνταξιοδοτικό πακέτο που είχε συγκεντρώσει ο Μάρτιν Βίντερκορν έως και τη χθεσινή του παραίτηση φθάνει τα 32 εκατ. δολάρια ανέρχεται.
Το συνταξιοδοτικό πακέτο του 68χρονου Βίντερκορν έφθασε στο τέλος του 2014 τα 28,6 εκατ. ευρώ (32 εκατ. δολάρια). Υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ο Βίντερκορν μπορεί επίσης να λάβει αποζημίωση ίση με τις αποδοχές δύο ετών. Πέρυσι, ο Βίντερκορν ήταν ο δεύτερος υψηλότερα αμειβόμενος διευθύνων σύμβουλος στη Γερμανία, με συνολικές αποδοχές 16,6 εκατ. Ευρώ, σύμφωνα με το news247.
Την ίδια στιγμή πάντως οι επιπτώσεις στη γερμμανική οικονομμία είναι ήδη καταστρεπτικές μμε τις μετοχές της εταιρίας να κατρακυλούν και το MADE in GERMANY να δέχεται ένα τεράστιο πλήγμμα στην αξξιοπιστία του. Ακόμη και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες είδαν τις μετοχές τους να πλήττονται από τις αποκαλύψεις για το σκάνδαλο των εκπομπών καυσαερίων.
«Βλέπουμε πώς, όπως και με την οικονομική κρίση, ένα ατύχημα μπορεί να φτάσει σε επίπεδα συστημικής κρίσης: σε αυτή την περίπτωση (πλήττοντας) τα δίκτυα πωλήσεων, προκαλώντας παράπλευρες απώλειες σε ολόκληρη την βιομηχανία, μερική υποτίμηση του Made in Germany, μείωση των τιμών των μετοχών στο χρηματιστήριο», δήλωσε ο διευθυντής του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας (IW) Μίχαελ Χίτερ στη Handelsblatt.
Η μόνη διαφορά με την οικονομική κρίση είναι ότι πρόκειται για ένα γερμανικό και όχι παγκόσμιο φαινόμενο, τόνισε.
Το ενδεχόμενο επιβράδυνσης της γερμανικής οικονομίας δεν αποκλείει και ο πρόεδρος του Γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών (DIW) Μάρσελ Φράτσερ. «Αν και δεν γνωρίζουμε τις ακριβείς επιπτώσεις της υπόθεσης της VW στη γερμανική οικονομία, ο κίνδυνος είναι μεγάλος εξαιτίας της μεγάλης εξάρτησης της Γερμανίας από τις εξαγωγές», εξήγησε ο ίδιος μιλώντας στην οικονομική εφημερίδα.
«Γι’ αυτό τον λόγο θα πρέπει γρήγορα να γίνουν κινήσεις για τον περιορισμό των ζημιών τόσο στη VW όσο και στις γερμανικές εξαγωγές», τόνισε ο Φράτσερ.
(με πληροφορίες από το Βημα)