Οι γυναίκες που βρίσκονται σε περίοδο ωορρηξίας είναι πιο ανταγωνιστικές μεταξύ τους σύμφωνα με έρευνα που έγινε στο πανεπιστήμιο του Τέξας και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Journal of Marketing Research» με τίτλο «Money, Status, and the Ovulatory Cycle» και πραγματοποιήθηκε από ψυχολόγους και ερευνητές του μάρκετινγκ.
Η έρευνα έδειξε ότι οι άντρες βγαίνουν κερδισμένοι από μια τέτοια κατάσταση καθώς οι γυναίκες παρά το ότι γίνονται ανταγωνιστικές μεταξύ τους ανταγωνίζονται για το πώς θα τους ευχαριστήσουν περισσότερο. Για το πείραμα χρειάστηκε να χωρίσουν τις γυναίκες σε δύο κατηγορίες: αυτές που βρισκόταν σε ωορρηξία και σε άλλες που δεν ήταν. Στο πρώτο μέρος προτείνεται στις συμμετέχουσες να κερδίσουν ένα δαχτυλίδι των 7.000 δολαρίων ενώ στις υπόλοιπες προσφέρεται ένα των 15.000 δολαρίων. Από την άλλη μεριά τους προτείνεται ένα κόσμημα των 5.000 ενώ οι λοιπές θα λάβουν ένα των 1.000.
Το αποτέλεσμα; Το 42,5% διάλεξαν την δεύτερη επιλογή. Προτιμούν δηλαδή να κερδίσουν γενικά λιγότερα αλλά περισσότερα από τις υπόλοιπες. Στο δεύτερο μέρος του πειράματος συμμετέχουν και άντρες και στόχος είναι τα σπίτια. Με αυτόν τον τρόπο προσπαθούν να ελέγξουν τα όρια των γυναικών όταν θέλουν να κυριαρχήσουν κοινωνικά.
Αποδείχτηκε λοιπόν ότι όταν το καινούριο σπίτι παρουσιαζόταν από γυναίκες οι συμμετέχουσες σε περίοδο ωορρηξίας επιθυμούσαν πιο ακριβό σπίτι, ενώ όταν το σπίτι παρουσιάζονταν από άντρα ήθελαν ότι και εκείνος. Είναι σαφές ότι γίνονται ανταγωνιστικές μεταξύ τους αλλά όχι μπροστά σε έναν άντρα.
Τέλος, σύμφωνα με την ψυχολογία της εξέλιξης έχει παρατηρηθεί ότι οι γυναίκες που θέλουν να γονιμοποιηθούν, περιποιούνται περισσότερο την εμφάνιση τους, ξοδεύουν περισσότερα χρήματα και η ωορρηξία τούς δυναμώνει την ανάγκη να θέλουν να βρουν σύντροφο. Η αναπαραγωγή βέβαια αποτελεί έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου ο οποίος σε τέτοιες περιπτώσεις δρα ασυνείδητα.