H Amazon αναπτύσσει ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης, το Amelia, που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τις πλατφόρμες που φιλοξενούν και πωλούν τα προϊόντα της, να επιλύουν γρήγορα ζητήματα με τους λογαριασμούς τους και να αντλούν δεδομένα πωλήσεων και αποθεμάτων.
Η εταιρεία δήλωσε την Πέμπτη ότι λανσάρει το προϊόν, που ονομάζεται Amelia, σε beta για επιλεγμένους πωλητές στις ΗΠΑ, πριν το παρουσιάσει ευρύτερα αργότερα μέσα στο έτος. Η Amazon το περιγράφει ως έναν «ειδικό στις πωλήσεις ”όλα σε ένα”, βασισμένο στη GenAI» και το καθιστά προσβάσιμο μέσω του Seller Central, του εσωτερικού πίνακα ελέγχου για τις πλατφόρμες.
Το Amelia είναι το τελευταίο εργαλείο GenAI, που η Amazon έφερε στην αγορά το περασμένο έτος, καθώς προσπαθεί να αξιοποιήσει τη διαφημιστική εκστρατεία που προκάλεσε το ChatGPT της OpenAI. Η εταιρεία έχει παρουσιάσει έναν βοηθό αγορών με τεχνητή νοημοσύνη με την ονομασία Rufus, ένα chatbot για επιχειρήσεις με την ονομασία Q και το Bedrock για πελάτες cloud.
Η Amazon σχεδιάζει επίσης να αναβαθμίσει τη φωνητική της βοηθό Alexa με χαρακτηριστικά δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης και η εταιρεία έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στον ανταγωνιστή του OpenAI, την Anthropic, τη μεγαλύτερη συμφωνία επιχειρηματικών συμμετοχών που έχει συνάψει μέχρι σήμερα. Ο διευθύνων σύμβουλος Άντι Τζάσι δήλωσε στους επενδυτές νωρίτερα φέτος ότι η «ευκαιρία της GenAI» είναι σχεδόν άνευ προηγουμένου και ότι η αύξηση των κεφαλαιακών δαπανών είναι απαραίτητη για να την εκμεταλλευτεί. «Δεν ξέρω αν κάποιος από εμάς έχει δει μια τέτοια δυνατότητα στην τεχνολογία εδώ και πολύ καιρό, σίγουρα από τότε που δημιουργήθηκε το cloud, ίσως από τότε που δημιουργήθηκε το διαδίκτυο», δήλωσε ο Τζάσι στην ενημέρωση των επενδυτών για τα κέρδη του α’ τριμήνου της εταιρείας τον Απρίλιο.
Η Google και η Microsoft έχουν εισαγάγει ανταγωνιστικά προϊόντα για να προσπαθήσουν να εξασφαλίσουν τη δεσπόζουσα θέση τους σε μια αγορά που προβλέπεται να ξεπεράσει το 1 τρισ. δολάρια σε έσοδα μέσα σε μια δεκαετία. Η τεχνητή νοημοσύνη έχει επίσης γίνει πιο διαδεδομένη στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της Amazon. Η εταιρεία εμφανίζει πλέον περιλήψεις κριτικών προϊόντων που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη και έχει εγκαινιάσει λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης για τρίτους πωλητές που μπορούν να τους βοηθήσουν να γράψουν καταχωρίσεις και να δημιουργήσουν φωτογραφίες για διαφημίσεις.
Η Amazon δήλωσε επίσης την Πέμπτη ότι εγκαινιάζει εργαλεία που επιτρέπουν στις πλατφόρμες να δημιουργούν διαφημίσεις βίντεο που δημιουργούνται από AI και να χρησιμοποιούν AI για να γράφουν μαζικά λίστες προϊόντων με βάση ολόκληρο τον κατάλογό τους. Η εταιρεία δήλωσε ότι έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί τη δημιουργική AI για να εμφανίζει εξατομικευμένες συστάσεις και καταχωρήσεις προϊόντων με βάση το ιστορικό αγορών ενός χρήστη. Για παράδειγμα, η Amazon θα εμφανίσει τον όρο «χωρίς γλουτένη» στην περιγραφή ενός κουτιού δημητριακών, εάν ένας αγοραστής αναζητά συνήθως προϊόντα με αυτή τη φράση.
Πώς λειτουργεί το Amelia της Amazon
Η Amazon έκανε τις ανακοινώσεις στο ετήσιο συνέδριό της για τους πωλητές που φιλοξενείται στο Σιάτλ. Οι πλατρφόρμες που πωλούν προϊόντα αποτελούν τον καρδιακό παλμό της κυρίαρχης επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου της Amazon. Από το 2017 περίπου, αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον τα μισά από όλα τα αγαθά που πωλούνται στον ιστότοπο. Το β’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ο αριθμός αυτός διογκώθηκε στο 61%.
Ο Dharmesh Mehta, αντιπρόεδρος της Amazon για τις παγκόσμιες υπηρεσίες συνεργατών πωλήσεων, δήλωσε στο CNBC σε συνέντευξή του ότι ένας αυξανόμενος αριθμός εμπόρων χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης της. Περισσότεροι από 400.000 από τα εκατομμύρια πωλητές τρίτων μερών της Amazon έχουν χρησιμοποιήσει το εργαλείο καταχώρισης AI, από 200.000 τον Ιούνιο, είπε.
Με το Amelia, η Amazon βασίζεται στη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσει σε ένα βασικό ζήτημα για τους εμπόρους τρίτων – την αντιμετώπιση προβλημάτων λογαριασμών. Η εταιρεία διαθέτει εκτεταμένες ομάδες που βοηθούν τους πωλητές να επιλύσουν αναστολές λογαριασμών και να αντιμετωπίσουν θέματα απογραφής, καθώς και να αναπτύξουν την επιχείρησή τους στον ιστότοπο. Οι έμποροι διαμαρτύρονται εδώ και καιρό για τη δυσκολία να λάβουν γρήγορη λύση ή να φτάσουν σε έναν άνθρωπο όταν ανακύπτουν απρόβλεπτα ζητήματα με τους λογαριασμούς τους.
Η εταιρεία δήλωσε ότι η Amelia μπορεί να προσφέρει βοήθεια στη διερεύνηση ενός προβλήματος λογαριασμού και, στο μέλλον, θα είναι σε θέση να «επιλύσει το πρόβλημα εκ μέρους του πωλητή». Ο Mehta περιέγραψε πώς αντί να συμπληρώσει μια φόρμα για ελλείποντα αποθέματα, ένας πωλητής θα μπορούσε να ζητήσει από την Amelia να υποβάλει αίτηση για λογαριασμό του ή το εργαλείο θα μπορούσε να επιλύσει το ζήτημα αυτόματα.
«Θα υπάρξουν σημεία όπου, ε, αντί να κουβεντιάζεις με την υποστήριξη πωλητών ή να μιλάς στο τηλέφωνο με κάποιον, ίσως η Amelia είναι σε θέση να το κάνει αυτό και να το κάνει πιο γρήγορα», δήλωσε ο Mehta. «Δεν χρειάζεται να στείλω ένα email σε κάποιον και να περιμένω απάντηση».
Η Amazon δήλωσε ότι το Amelia χρησιμοποιεί το Bedrock, ένα εργαλείο λογισμικού που επιτρέπει στους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε μεγάλα γλωσσικά μοντέλα από την Amazon και άλλες εταιρείες όπως η Anthropic και η Stability AI. Ο Mehta δήλωσε ότι το Amelia εκπαιδεύεται σε δημόσια δεδομένα από το διαδίκτυο, μαζί με πληροφορίες που αντλούνται από πόρους πωλητών της Amazon, συχνές ερωτήσεις και άλλες ιστοσελίδες που απευθύνονται στο κοινό. Ο Mehta δήλωσε ότι το μοντέλο δεν εκπαιδεύεται σε δεδομένα που αφορούν συγκεκριμένους πωλητές, τα οποία είναι αυστηρά φυλασσόμενα.
Η Amazon δήλωσε ότι το εργαλείο χρησιμοποιεί την ανακτήσιμη γενιά ή RAG, ένα δημοφιλές πλαίσιο της βιομηχανίας της τεχνητής νοημοσύνης που συνδυάζει τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη με καθιερωμένες μεθόδους ανάκτησης πληροφοριών. Επιτρέπει την άντληση ορισμένων πληροφοριών που αφορούν συγκεκριμένους πωλητές από τα εσωτερικά συστήματα της Amazon χωρίς να τις αποθηκεύει ή να τις συμπεριλαμβάνει στα δεδομένα εκπαίδευσης του μοντέλου.
πηγή: powergame.gr