Ηεταιρεία Coca-Cola είναι χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων από το 1928 και από το 2023 είχε τις περισσότερες αθλητικές χορηγίες από κάθε άλλo brand.
Η οργανωτική επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού δήλωσε χθες Τρίτη ότι θα πετύχει τον στόχο της για μείωση των πλαστικών μιας χρήσης κατά 50% σε σύγκριση με τους Αγώνες του Λονδίνου το 2012, παρά το γεγονός ότι η Coca-Cola (σε πλαστικό μπουκάλι) ρέει άφθονη στις εγκαταστάσεις της.
Οι ετικέτες Fanta, Sprite και Coke κάνουν θραύση στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις, όπου σύμφωνα με το AFP έχει παρατηρηθεί το προσωπικό να αδειάζει το περιεχόμενο από τα πλαστικά μπουκάλια σε… επαναχρησιμοποιούμενα ποτήρια – μια πρακτική που δεν συμβαδίζει με την υπόσχεση των διοργανωτών αυτοί οι Αγώνες να είναι οι πιο «πράσινοι» στην ιστορία της διοργάνωσης.
Η Coca-Cola Company δήλωσε τον Μάιο ότι 10 από τα 18 εκατομμύρια αναψυκτικά – «περισσότερα από τα μισά» από αυτά που σερβίζονται στους θεατές – θα είναι χωρίς «πλαστικό μιας χρήσης».
Ωστόσο, η εταιρεία με έδρα την Ατλάντα δήλωσε ότι αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει πλαστικά λόγω «τεχνικών και υλικοτεχνικών περιορισμών», παρά την απαγόρευση του Παρισιού 2024 στους θεατές να φέρνουν στους χώρους των Αγώνων συσκευασίες μιας χρήσης.
Την Παρασκευή η Coca-Cola δήλωσε ότι πρέπει να προσαρμοστεί σε κάθε τοποθεσία και να βρει τις «καλύτερες συνθήκες για την ασφάλεια και την ποιότητα των τροφίμων», δεδομένων των τεχνικών και υλικοτεχνικών περιορισμών, όπως η παροχή νερού-ηλεκτρικού ρεύματος και ο αποθηκευτικός χώρος.
Αισιόδοξοι οι διοργανωτές
Οι διοργανωτές ωστόσο, επιμένουν ότι θα καταφέρουν να μειώσουν τη χρήση πλαστικών σε σύγκριση με τους Αγώνες στο Λονδίνο το 2012.
«Πιστεύουμε ότι θα επιτύχουμε μείωση των πλαστικών μιας χρήσης κατά 50%», δήλωσε η Georgina Grenon, επικεφαλής της βιωσιμότητας στο Παρίσι 2024.
Επισήμανε μάλιστα, ότι τα μπουκάλια που αδειάζουν στα ποτήρια δεν θα προσμετρηθούν σε αυτόν τον στόχο.
«Ξέπλυμα»
Η φιλανθρωπική οργάνωση για την προστασία του περιβάλλοντος France Nature Environment (FNE) κατηγόρησε την εταιρεία για «αδικαιολόγητη πλαστική ρύπανση», προσθέτοντας αξίζει το… χρυσό μετάλλιο στο «ξέπλυμα ανθυγιεινών προϊόντων» κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων.
Το 2022 – σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία – η Coca-Cola, η οποία είναι ένας από τους κορυφαίους παραγωγούς πλαστικών στον κόσμο, κατασκεύασε 134 δισεκατομμύρια πλαστικά μπουκάλια. Η εταιρεία έχει θέσει ως στόχο μέχρι το 2030 όλα τα μπουκάλια της να είναι κατασκευασμένα από πλήρως ανακυκλωμένο πλαστικό.
Από όσα γεμίζουν σήμερα τους κάδους απορριμμάτων στους Αγώνες του Παρισιού, η Coca-Cola δήλωσε ότι περίπου 6,2 εκατομμύρια είναι από ανακυκλώσιμο πλαστικό ΡΕΤ.
Οι ειδικοί της Υγείας προτρέπουν τους αθλητές να κόψουν κάθε δεσμό με τον μέγα χορηγό των Ολυμπιακών Αγώνων
Παράλληλα, σύμφωνα με την Telegraph, η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) συμβουλεύτηκε από ανθρώπους που ασχολούνται με την πρόληψη της παχυσαρκίας, να τερματίσει τη σχεδόν 100ετή συμφωνία χορηγίας της με την Coca-Cola αν δεν θέλει να θεωρηθεί «συνένοχη».
Η Coca-Cola έχει συνάψει συμφωνία ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ως χορηγός στο Παρίσι 2024 αλλά και στις επόμενες δύο διοργανώσεις Ολυμπιακών Αγώνων και, ως εκ τούτου, περίπου 10.000 κορυφαίοι αθλητές υποστηρίζουν σιωπηρά τα ανθυγιεινά ζαχαρούχα ποτά, γράφουν οι εμπειρογνώμονες της Vital Strategies, του διεθνούς οργανισμού δημόσιας υγείας, στο περιοδικό BMJ.
Η Coca-Cola έχει την αποκλειστικότητα στα αναψυκτικά που διατίθενται στους Αγώνες και πωλούνται παντού στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις – μαζί νερό και μπύρα χωρίς αλκοόλ.
Το λογότυπο της εταιρείας βρίσκεται παντού, ενώ αθλητές πέρα από τις διαφημίσεις στις οποίες εμφανίζονται, στις συνεντεύξεις Τύπου έχουν πάντα δίπλα τους μπουκάλια αναψυκτικών της Coca-Cola.
Η Κίλι Χότζκινσον, η οποία κέρδισε τον τελικό των 800 μέτρων, και ο καταδύτης Τομ Ντέιλι μίλησαν στους δημοσιογράφους έχοντας δίπλα του μπουκάλια Powerade και Coke – και τα δύο παρασκευάζονται από την Coca-Cola.
Χορηγός… με εξουσίες
Στελέχη της Vital Strategies, έγραψαν στο περιοδικό BMJ Global Health ότι η συμφωνία χορηγίας δίνει στην Coca-Cola απαράμιλλη πρόσβαση σε πολιτικούς και εταιρικούς ηγέτες για περαιτέρω άσκηση επιρροής.
«Με μια τηλεθέαση αυτού του μεγέθους, η διαφήμιση κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων είναι μια πολυπόθητη ευκαιρία για τις εταιρείες να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους, όσο επιζήμια και αν είναι για τους καταναλωτές», ανέφεραν.
«Τα εκατομμύρια που χύθηκαν σε αυτή τη συμφωνία αποφέρουν στην Coca-Cola πολύ περισσότερα από μια θέση στην τελετή έναρξης», τονίζουν.
Η εταιρεία Coca-Cola είναι χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων από το 1928 και από το 2023 είχε τις περισσότερες αθλητικές χορηγίες από κάθε άλλo brand.
Πηγή dnews.gr