Λίγο πριν αρχίσει το Παγκόσμιο Κύπελλο στο Κατάρ, οι χορηγοί της εθνικής Αγγλίας βρίσκονται υπό αυξανόμενη πίεση να πάρουν θέση ενάντια στις διαμάχες για τα ανθρώπινα δικαιώματα που επισκιάζουν το “Κατάρ 2022”, αφού οι κατασκευαστές κιτ της Δανίας δήλωσαν ότι «δεν επιθυμούν να είναι ορατοί κατά τη διάρκεια αυτού του τουρνουά».
Η εταιρεία αθλητικών ειδών «Hummel» κυκλοφόρησε την Τετάρτη ένα μονόχρωμο κιτ, το οποίο ουσιαστικά καμουφλάρει το χαρακτηριστικό λογότυπό της, για το Παγκόσμιο Κύπελλο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη διοργανώτρια χώρα, της οποίας το ιστορικό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων έχει τεθεί υπό τεράστιο έλεγχο κατά τη δημιουργία του τουρνουά.
Άλλες εταιρείες δίνουν τώρα συμβουλές για να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους. με την απόφασή τους να χαρακτηρίζεται ως «κομβική» στιγμή την Τετάρτη. Ωστόσο, είναι απίθανο οι χορηγοί ειδών κιτ της Αγγλίας Nike να προβούν σε παρόμοια δράση.
Το γεγονός ότι οι μεγάλες εταιρίες αθλητικών ειδών έχουν συμβόλαια με πολλές ομάδες που συμμετέχουν στο τουρνουά, καθιστά περίπλοκο για τη Nike να υιοθετήσει παρόμοια στάση με την Hummel. Η Δανία είναι η μόνη ομάδα που έχει την Hummel ως κατασκευαστή κιτ στο Παγκόσμιο Κύπελλο.
Μιλώντας στο Sportsmail o Ben Peppi, ειδικός σε εμπορικούς αθλητισμούς στην JMW Solicitors, είπε ότι η στάση της Hummel ασκεί σημαντική πίεση σε άλλες εταιρείες να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.
«Αυτή είναι μια στιγμή ορόσημο για το Παγκόσμιο Κύπελλο, μια ξεκάθαρη στάση στο γήπεδο – είναι ένα πολύ ισχυρό μήνυμα δημοσίων σχέσεων από τον Hummel που σίγουρα ασκεί πίεση σε άλλους να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους», είπε o Peppi.
“Αυτή δεν θα είναι η τελευταία εταιρεία που θα το κάνει αυτό – είναι μια τεράστια στάση ενάντια στη FIFA.”
Μένει τώρα να δούμε αν οι επίσημοι συνεργάτες της ομάδας της Αγγλίας και της Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας θα κάνουν παρόμοιες δηλώσεις ενόψει της διοργάνωσης.
Η FA και η Αγγλία χρηματοδοτούνται από μερικές από τις πιο αναγνωρίσιμες μάρκες του κόσμου: Barclays, Disney, EE, Coca Cola, PayPal και M&S που αναφέρονται στον ιστότοπο της Ομοσπονδίας ως επίσημοι χορηγοί.
Ωστόσο, θα εναπόκειται σε κάθε μεμονωμένη εταιρεία να αποφασίσει εάν θέλει να μειώσει την προβολή της γύρω από το Παγκόσμιο Κύπελλο λόγω της απανθρωπιάς που συνδέεται με τα όσα έχουν γίνει στο Κατάρ.
Πράγματι, η προσπάθεια προσέλκυσης προσοδοφόρων συμφωνιών χορηγίας για εθνικές ομοσπονδίες όπως η FA λέγεται ότι γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη με τις μεγάλες εταιρίες να έχουν πλέον πλήρη επίγνωση της πιθανότητας κακής δημοσιότητας, δεδομένης της αρνητικής δημοσιότητας που περιβάλλει το Παγκόσμιο Κύπελλο.
«Αυτό θα έχει αρνητικό αποτέλεσμα στους χορηγούς», πρόσθεσε o Peppi.
«Εάν τα μελλοντικά τουρνουά φιλοξενούνται από χώρες που θα μπορούσαν να φέρουν τη δυνατότητα για κακές σχέσεις δημοσίων σχέσεων, τότε αυτό θα είναι ένα σημαντικό ζήτημα. Αυτό που έχει κάνει 100 τοις εκατό η Hummel προσθέτει πίεση στις εταιρείες».
Μια δήλωση της Hummel στο Instagram έγραφε: «Με τις νέες φανέλες της εθνικής ομάδας της Δανίας, θέλαμε να στείλουμε ένα διπλό μήνυμα. Δεν εμπνέονται μόνο από το Euro 92, αποτίοντας φόρο τιμής στη μεγαλύτερη ποδοσφαιρική επιτυχία της Δανίας, αλλά και μια διαμαρτυρία ενάντια στο Κατάρ και το ιστορικό του στα ανθρώπινα δικαιώματα.
«Γι’ αυτόν τον λόγο έχουμε απαλύνει όλες τις λεπτομέρειες για τις νέες φανέλες του Παγκοσμίου Κυπέλλου της Δανίας, συμπεριλαμβανομένου του λογότυπου και των εμβληματικών μας σεβρόν. Δεν θέλουμε να είμαστε ορατοί κατά τη διάρκεια ενός τουρνουά που έχει κοστίσει τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους.
Υποστηρίζουμε την εθνική ομάδα της Δανίας σε όλη τη διαδρομή, αλλά αυτό δεν είναι το ίδιο με το να υποστηρίζουμε το Κατάρ ως διοργανώτρια χώρα. Πιστεύουμε ότι ο αθλητισμός πρέπει να ενώνει τους ανθρώπους. Και όταν δεν το κάνει, δηλώνουμε την αντίθεσή μας».