Πρόταση να ανέβουν στη ζυγαριά προτού επιβιβαστούν στην πτήση κάνει στους επιβάτες της η Finnair, ώστε να υπολογίζει καλύτερα το βάρος του αεροσκάφους πριν την απογείωση.
Σε αντίθεση βέβαια με τις αποσκευές δεν υπάρχει όριο βάρους στους επιβάτες και μάλιστα όσοι διατίθενται να ζυγιστούν -με τη διαβεβαίωση της εταιρείας ότι δεν θα κοινοποιηθεί πουθενά ως προσωπικό δεδομένο- παίρνουν ένα μικρό δώρο, ένα ταμπελάκι για τη βαλίτσα τους.
Προς έκπληξη της Finnair, η συμμετοχή του κοινού ήταν υψηλή, αφού μέσα σε λιγότερο από τρεις ημέρες 600 εθελοντές προσφέρθηκαν να ζυγιστούν. «Οι πελάτες μας το έχουν πάρει πολύ θετικά μέχρι στιγμής. Εντυπωσιαστήκαμε αρκετά από το πλήθος του κόσμου που θέλει να συμμετάσχει», σχολίασε η Suvi Aaltonen, εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας.
Πάντως, δεν είναι η πρώτη εταιρεία που το κάνει. Η Air New Zealand, η Korean Air και η Havaiian Airlines και η Uzbekistan Airlines έχουν πάρει αντίστοιχες πρωτοβουλίες, ώστε να υπολογίζουν καλύτερα το μέσο βάρος των πτήσεων για λόγους ασφαλείας.
Παρότι κάθε αεροπλάνο έχει μέγιστο βάρος ασφαλείας, το βάρος των επιβατών και των αποσκευών υπολογίζεται κατά προσέγγιση, καθώς ανά πενταετία ανανεώνεται η μέτρηση για το μέσο βάρος των επιβατών. Βέβαια, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του 2022 από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας της Αεροπορίας, το μέσο βάρος των επιβατών δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα από το 2009.
Η Finnair έχει στόχο να συλλέγει στοιχεία μέχρι τον Μάιο, τα οποία στη συνέχεια θα αποστείλει στη φιλανδική υπηρεσία μεταφορών και επικοινωνιών Traficon και θα χρησιμοποιηθούν για υπολογισμούς για την ισορροπία των αεροσκαφών και της επιβίβασης από το 2025 μέχρι το 2030.
«Καταγράφουμε το συνολικό βάρος και γενικές πληροφορίες για τον πελάτη και τη χειραποσκευή, αλλά δεν ρωτάμε το όνομά του ή τον αριθμό κράτησής του για παράδειγμα. Μόνο ο χειριστής στο σημείο της ζυγαριάς μπορεί να δει το συνολικό βάρος. Επομένως μπορείτε να συμμετάσχετε στην έρευνα, έχοντας το μυαλό σας ήσυχο», σχολίασε η Satu Munnukka, επικεφαλής υπηρεσιών εδάφους της Finnair.
moneyreview.gr