Νέα στοιχεία έρχονται στην επιφάνεια για την τραγωδία στην Ιταλία, όπου γέφυρα κατέρρευσε στη Γένοβα, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 38 άτομα.
Μιλώντας στην εφημερίδα La Repubblica, ο πολιτικός μηχανικός Σαβέριο Φερράρι, ο οποίος συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην οικοδόμηση της γέφυρας, πριν από πενήντα χρόνια, τόνισε πως η γέφυρα έχρηζε άμεσης συντήρησης, όμως κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ.
«Το 1979 άρχισαν να περνούν τα μεγάλα φορτηγά, με σαράντα τόνους βάρος και οι συνθήκες άλλαξαν. Δημιουργήθηκαν, κατά συνέπεια, και πολλές ουρές. Κατά την διάρκεια των ετών πέρασα πολλές φορές από την γέφυρα Μοράντι και αισθάνθηκα περίεργους κραδασμούς», δηλώνει ο Φερράρι.
«Το κατήγγειλα στην αρμόδια υπηρεσία της εταιρίας, αλλά μου απάντησαν ότι δεν υπήρχαν τα αναγκαία χρήματα. Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν. Και θεωρώ ότι έπρεπε να προστεθεί και ένας επιπλέον πυλώνας, στο κεντρικό σημείο της γέφυρας», προσθέτει.
Ο Ιταλός πολιτικός μηχανικός προβλέπει, δε, ότι για την κατασκευή νέας γέφυρας, μετά από την κατεδάφιση της τωρινής, θα χρειαστούν είκοσι τέσσερις με τριάντα μήνες.
Όμως, με την Ευρωπαϊκή Ένωση τα έβαλε για μία ακόμη φορά ο υπουργός Εσωτερικών της Ιταλίας, Ματέο Σαλβίνι, με αφορμή την κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα που στοίχισε τη ζωή σε 38 ανθρώπους.
Ο Ματέο Σαλβίνι ανέφερε ότι η κατάρρευση της γέφυρας αναδεικνύει τη σημασία αύξησης των επενδύσεων, υπαινισσόμενος ότι το φρένο στις δαπάνες που βάζει η ΕΕ μπορεί να θέσει σε κίνδυνο ζωές.
«Αν εξωτερικοί περιορισμοί μας εμποδίζουν να δαπανήσουμε για να έχουμε ασφαλείς δρόμους και σχολεία, τότε τίθεται το ερώτημα αν έχει νόημα να ακολουθούμε αυτούς τους κανόνες» είπε ο επικεφαλής της ακροδεξιάς Λίγκας του Βορρά.
«Δεν ανταλλάσσεται η ασφάλεια των Ιταλών με τους δημοσιονομικούς κανόνες».
Από την πλευρά της η Ευρωπαϊκή Ένωση απέρριψε τις αιτιάσεις. «Δεν θα μπούμε στο παιχνίδι απόδοσης των ευθυνών» ανακοίνωσε η Κομισιόν υπογραμμίζοντας ότι η Ιταλία λαμβάνει δισεκατομμύρια ευρώ από τον κοινοτικό προϋπολογισμό για τις επενδύσεις στις υποδομές και ότι ήταν μία από τις κύριες χώρες που επωφελήθηκαν από την «ευελιξία» των δημοσιονομικών κανόνων της Ένωσης.