Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027 και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες αυτό θα γίνει αρκετά νωρίτερα. Παράλληλα οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των νέων αυτοκινήτων ήδη έχουν πέσει σε ιστορικό χαμηλό επίπεδο.
Ο μέσος αριθμός διοξειδίου του άνθρακα για τα επιβατικά αυτοκίνητα ήταν μόλις 113 γρ/χλμ τους πρώτους εννέα μήνες του 2022, σύμφωνα με την Dataforce, δηλαδή 3 γρ/χλμ λιγότερο από τον στόχο που είχε θέσει για φέτος η ΕΕ. Οι Σκανδιναβικές χώρες πρωτοστατούν στον αγώνα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που ευθύνονται για την υπερθέρμανση του πλανήτη, με το 28% των πωλήσεων στόλου μίσθωσης και το 46% των πωλήσεων ιδιωτικών αυτοκινήτων να είναι ηλεκτρικό. Επιπλέον το 22% των πωλήσεων αυτοκινήτων μίσθωσης και το 14% των ιδιωτικών πωλήσεων είναι plug-in υβριδικά στη Δανία, στη Φινλανδία, στη Νορβηγία και στη Σουηδία.
Ιδιαίτερα χαμηλές είναι οι εκπομπές ρύπων στη Νορβηγία, που φέτος είναι μόλις 20 γρ/χλμ, καθώς το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πάνω από το 50%. Η Ολλανδία, επίσης, σημείωσε σημαντική πρόοδο το περασμένο έτος, μειώνοντας τις μέσες εκπομπές ρύπων ανά νέο αυτοκίνητο από 107 γρ/χλμ το 2021 σε 92 γρ/χλμ φέτος. Ωστόσο υπάρχουν χώρες που εξακολουθούν να έχουν υψηλές εκπομπές ρύπων, όπως η Σλοβακία με 164 γρ/χλμ.
Οι μειώσεις εκπομπών ρύπων είναι σημαντικές για τους κατασκευαστές λόγω του φόβου των μεγάλων προστίμων, όταν ξεπεράσουν τον στόχο που έχει θέσει η ΕΕ και που είναι 116 γρ/χλμ. Σύμφωνα με την Dataforce, ο συνδυασμένος μέσος όρος του Ομίλου VW είναι 125 γρ/χλμ, λόγω της μειωμένης παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξαιτίας των σημαντικών ελλείψεων πρώτων υλών. Ωστόσο η παραγωγή περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αρκετών υβριδικών οχημάτων θα βοηθήσουν το VW Group να αποφύγει οποιαδήποτε οικονομική κύρωση.
Άλλωστε ο Όμιλος VW έχει δημιουργήσει μια ομάδα αντιστάθμισης εκπομπών με πολλούς μικρότερους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία θα μειώσει περαιτέρω το διοξείδιο του άνθρακα, σύμφωνα με την Dataforce.
Τέλος, το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μπορεί να θεωρηθεί αρκετά υψηλό σήμερα. Όμως τα τελευταία χρόνια γνωρίζει πτωτική πορεία και σε καμιά περίπτωση δεν έχει ποσοστό μεγαλύτερο στο άθροισμα από τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.