Σε αυτήν την κατηγορία (Καλύτερος Α’ Γυναικείος ρόλος) η Αυστραλή ηθοποιός έπαιζε εκ του ασφαλούς. Το Tár, από την πρώτη του προβολή στο Φεστιβάλ Βενετίας της έδινε το ερμηνευτικό προβάδισμα, έτσι απόψε (αν χρησιμοποιήσουμε ώρα Αμερικής) πήρε επίσημα και το διαβατήριο της για τα Όσκαρ.
Στο Tár η Κέιτ Μπλάνσετ υποδύεται μια αλαζόνα επιτυχημένη μαέστρο που ακόμα και η κλασσική μουσική δεν της μαλακώνει την καρδιά. Παράλληλα αναπτύσσεται και η προσωπική της ιστορία, πώς δηλαδή μια γυναίκα σε ρόλο συνδεδεμένο με το ανδρικό στοιχείο, που τυγχάνει να είναι και ομοφυλόφιλη, παλεύει για τη θέση που θεωρεί πως της ανήκει μέσω της σκληρής της δουλειάς.
Και η Κέιτ έχει δουλέψει σκληρά για αυτό το βραβείο. Από το «Όσκαρ και Λουσίντα» που τη γνωρίσαμε, μέχρι και σήμερα έχει δείξει πολυμορφία στους ρόλους που επιλέγει και στην προσέγγισή της.
Με 7 υποψηφιότητες και δύο Όσκαρ, 12 υποψηφιότητες για Χρυσές Σφαίρες και 4 πλέον Χρυσές Σφαίρες, μπορεί να είναι μια από τις απειλές της πρωτιάς της Μέριλ Στριπ στα βραβεία στο μακρινό (καθώς η καριέρα της έχει ακόμα μεγάλη πορεία) μέλλον.
Μεγάλη ανταγωνίστρια της βραδιάς ήταν η Άνα Ντε Άρμας που υποδύθηκε πολυπρόσωπα και πολυδιάστατα την Μέριλιν, που κάθε άλλο παρά το «κορίτσι της αφίσας» ήταν σε αυτή την καθηλωτική ταινία.