Το Autonomous Rail Transit (ART) έχει τα χαρακτηριστικά του μετρό, του τραμ και του λεωφορείου ‘κάτω από μία στέγη’, αφού δε χρειάζεται ειδικές γραμμές στο έδαφος για να κινηθεί αλλά ταυτόχρονα δεν έχει ανάγκη ούτε από οδηγό.
Σύμφωνα με το Κινεζικό Πρακτορείο Ειδήσεων και τη βρετανική «Ιντιπέντεντ» το νέο αυτό μεταφορικό μέσο κάνει χρήση αισθητήρων, ώστε να “διαβάζει” τις διαστάσεις το δρόμου και καθοδηγείται από τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, η οποία έχει αναπτυχθεί από την κινεζική σιδηροδρομική εταιρεία CRRC Zhuzhou Locomotive, που βοηθά το όχημα να κινείται χωρίς μεταλλικές ράγες, αλλά με τροχούς από ελαστικό πάνω σε εικονικές ράγες.
Το ART, του οποίου η ανάπτυξη είχε ξεκινήσει το 2013, αναμένεται να είναι μέρος του δημοσίου συστήματος μεταφορών της πόλης Zhuzhou της επαρχίας Χουνάν από το 2018. Σύμφωνα με τη «Λαϊκή Ημερησία» του Πεκίνου, κάθε συρμός-λεωφορείο του θα έχει μήκος 30 μέτρων, θα αποτελείται από 3 βαγόνια και θα έχει τη δυνατότητα να μετακινεί έως και 307 επιβάτες.
Το ηλεκτροκίνητο νέο μέσο, θα αναπτύσσει ταχύτητα έως και 70 χιλιόμετρα την ώρα και θα μπορεί να διανύει 25 χιλιόμετρα με φόρτιση μόνο 10 λεπτών. Κατά τους δημιουργούς του είναι πιο φθηνό από το μετρό, πιο εύχρηστο από το λεωφορείο και πιο ευέλικτο από το τραμ.
Σχετικό βίντεο υπάρχει στο YouTube στη διεύθυνση: