Συγκλονιστικές είναι οι εξελίξεις και τα νούμερα στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση της Kantar Worldpanel, η οποία διεξάγει τη μεγαλύτερη συνεχή έρευνα καταναλωτών για τα κινητά τηλέφωνα σε όλα τον κόσμο, με περισσότερες από 240.000 συνεντεύξεις ανά έτος μόνο στις ΗΠΑ, για να καθορίσει τι συσκευές αγοράζουν οι καταναλωτές και πώς τις χρησιμοποιούν.
Δεν είναι λοιπόν τα Android που διατηρούν σταθερή αλλά θεαματική ανάπτυξη, ούτε η σταδιακή κάμψη των iOS της Apple που χαρακτηρίζουν τις εξελίξεις. Αλλά είναι το BlackBerry και τα τηλέφωνα Windows. Τα BlackBerry γιατί οι πωλήσεις τους γκρεμίστηκαν 81% και τα Windows Phone γιατί οι πωλήσεις τους απογειώθηκαν κατά 52%.
Το Android της Google κατέχει πλέον περισσότερο από το ήμισυ της αγοράς των smartphone των ΗΠΑ, με το 51,2% μερίδιο αγοράς, ενώ στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι κάλυπτε το 45,4%. Στο μεταξύ, το iOS κρατάει αρκετά σταθερά τη δεύτερη θέση, με 43,5%, λίγο κάτω από το 47% του περασμένου έτους.
Αυτό που είναι ενδιαφέρον για τις συσκευές Windows είναι ότι στηρίζονται ακόμα σε μια πολύ μικρότερη εγκατεστημένη πλατφόρμα. Παρ΄ όλα αυτά τα Windows Phone είναι σήμερα η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα κινητής τηλεφωνίας. Επειδή λοιπόν κατέχει μόλις το 4,1% του μεριδίου αγοράς λειτουργικού, η Microsoft εξακολουθεί να έχει μεγάλη απόσταση να διανύσει. Συνεπώς μπορεί να συνεχίσει να έχει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, γεγονός που θα επηρεάσει και τη μετοχή της Redmond. Άλλωστε τα Windows Phone πάνε καλά και στο εξωτερικό. Στην Ιταλία καλύπτουν ήδη το 13,1% των πωλήσεων νέων τηλεφώνων.
Παράλληλα, η Samsung συνεχίζει να επεκτείνει το δικό της Android, αφαιρώντας μερίδιο αγοράς από τους ανταγωνιστές της LG και HTC. Από αυτούς που άλλαξαν το τηλέφωνό τους κατά το τελευταίο έτος με ένα smartphone Samsung, το 19% κατείχε προηγουμένως μία άλλη συσκευή Samsung, το 15% ένα HTC smartphone, το 14% χ της LG, το 10% ένα smartphone της Samsung, και το 9% ένα BlackBerry , ανάλυση που δείχνει ότι η Samsung κατορθώνει και να διατηρεί πιστούς και να κερδίζει νέους πελάτες.