Τη μητρική εταιρεία του Facebook, Meta, επέκρινε βρετανική εταιρεία χρηματοοικονομικής τεχνολογίας και ψηφιακής τραπεζικής Revolut για την προσέγγισή της στην αντιμετώπιση των διαδικτυακών απατών, λέγοντας ότι ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός θα πρέπει να αποζημιώσει άμεσα τους ανθρώπους που πέφτουν θύματα απάτης μέσω των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης.
Μια μέρα αφότου η Meta ανακοίνωσε μια συνεργασία με τις βρετανικές τράπεζες NatWest και Metro Bank σε ένα πλαίσιο κοινής χρήσης δεδομένων που έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει τους πελάτες από το να πέφτουν θύματα απάτης, η Revolut ανέφερε ότι το σύμφωνο “υπολείπει θλιβερά από αυτό που απαιτείται για την αντιμετώπιση του φαινομένου της διαδικτυακής απάτης παγκοσμίως”.
Σε δήλωση του, ο Woody Malouf, επικεφαλής του τμήματος αντιμετώπισης οικονομικού εγκλήματος της Revolut, είπε ότι τα σχέδια της Meta για την αντιμετώπιση της οικονομικής απάτης στις πλατφόρμες της ισοδυναμούν με “μικρά βήματα, όταν αυτό που πραγματικά χρειάζεται η βιομηχανία είναι γιγάντια άλματα προς τα εμπρός”.
“Αυτές οι πλατφόρμες δεν έχουν καμία ευθύνη για την αποζημίωση των θυμάτων – κι έτσι δεν έχουν κανένα κίνητρο να κάνουν κάτι για αυτό. Η δέσμευση για κοινή χρήση δεδομένων, αν και απαραίτητη, απλά δεν είναι αρκετή”, πρόσθεσε ο Malouf.
Εκπρόσωπος της Meta είπε στο CNBC ότι το πλαίσιο ανταλλαγής πληροφοριών για τις τράπεζες “έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στις τράπεζες να μοιράζονται πληροφορίες, ώστε να μπορούμε να συνεργαστούμε για να προστατεύσουμε τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τις αντίστοιχες υπηρεσίες μας”.
“Η απάτη είναι ένα πολυτομεακό ζήτημα που μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με τη συνεργασία”, είπε ο εκπρόσωπος μέσω email. “Ενθαρρύνουμε τις τράπεζες, συμπεριλαμβανομένης της Revolut, να συμμετάσχουν σε αυτή την προσπάθεια”.
Νέες μεταρρυθμίσεις στον κλάδο πληρωμών θα τεθούν σε ισχύ στο Ηνωμένο Βασίλειο στις 7 Οκτωβρίου, οι οποίες απαιτούν από τις τράπεζες και τις εταιρείες πληρωμών να χορηγούν στα θύματα της λεγόμενης απάτης εξουσιοδοτημένης ώθησης πληρωμής (APP) μέγιστη αποζημίωση 85.000 βρετανικών λιρών – στερλίνων (111.000 δολαρίων).
Η Ρυθμιστική Αρχή Συστήματος Πληρωμών της Βρετανίας είχε συστήσει προηγουμένως μέγιστο ποσό αποζημίωσης 415.000 λιρών για τα θύματα απάτης, αλλά υπαναχώρησε μετά από αντιδράσεις από τράπεζες και εταιρείες πληρωμών.
Ο Malouf της Revolut είπε ότι, ενώ η εταιρεία του συμφωνεί με τα βήματα που λαμβάνει η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου για την καταπολέμηση της απάτης, η Meta και άλλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να αναλάβουν το μερίδιό τους και να αποζημιώνουν οικονομικά όσους πέφτουν θύματα απάτης ως αποτέλεσμα απάτης που προέρχεται από τους ιστότοπούς τους.
Η εταιρεία fintech δημοσίευσε μια έκθεση την Πέμπτη, υποστηρίζοντας ότι το 62% της απάτης που αναφέρθηκε από χρήστες στην ηλεκτρονική τραπεζική πλατφόρμα της προήλθε από διαδικτυακά μέσα της Meta, από 64% πέρυσι.
Το Facebook ήταν η πιο κοινή πηγή όλων των απατών που αναφέρθηκαν από χρήστες της Revolut, αντιπροσωπεύοντας το 39% της απάτης, ενώ το WhatsApp ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή τέτοιων γεγονότων, με μερίδιο 18%, ανέφερε η τράπεζα.
πηγή: newmoney.gr